avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1939 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Impozit PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Impozit PFA

Buna ziua, sunt student la politehnica si sunt angajat la o firma pe post de consultant it. Vreau sa-mi deschid un PFA si as dori sa stiu care sunt tipurile de impozitare (sunt din jud. Ialomita). Am inteles ca sunt mai multe tipuri de impozitare si difera in functie de judet : un impozit fix indiferent de venit, un impozit variabil ce reprezinta un procent lunar din salariu si un impozit special pentru cei din domeniul it.
Cel mai recent răspuns: mayer , utilizator 17:03, 2 Iulie 2011
Incasari - cheltuieli = venit net
venit net *16% = impozit
Daca te inregistrezi ca PFA despre ce salariu vorbesti?
Cat despre impozit "special" pentru cei din domeniul IT eu nu stiu, poate stie altcineva, sa ne spuna.
Nini, daca esti PFA nu exista nici un impozit special. Cei ce sunt salariati beneficiaza de impozit 0 la salariu pe baza mai multor criterii.

Ca PFA te poti "bucura" la o adica de impozitul forfetar (norma de venit), prin care statul iti impune norma de venit si tu platesti impozitul / sanatatea raportata la norma de venit.
Asa e am mai citit undeva si am aflat ca exista impozitarea pe norma de venit fixa pe serviciul de informatica ce cuprinde mai multe activitati printre care si consultanta IT. Aceasta norma difera intra-adevar in functie de judet iar la Ialomita este de 17000 RON. Deci eu va trebui sa platesc 16% din din aceasta suma. Va multumesc pentru explicatii. S-a mai facut putina lumina.
1. Da 16% aplicat la 17.000 = impozit datorat fiscului
2. 5.5% aplicat la 17.000 = contributii la sanatate
3. la pensii si somaj = optional
4. primul lucru care trebuie stabilit este codul CAEN, functie de acesta, rezulta si sistemul/sistemele de impozitare

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură