ietam a scris:
In Romania , din pacate , multi oameni nu cunosc bine legile , de aceea existati voi avocatii , juristii etc. Am facut anul trecut plangere penala intai la Politie si apoi la Parchet impotriva unei persoane la care am locuit in calitate de chiriasi ( eu cu familia mea ). Obiectul plangerii in dosarul ce i s-a intocmit il constituia violarea corespondentei primite la vechea adresa de catre proprietar.Corespondenta cuprindea extrase de cont de la o Banca , nr. card de credit , alte documente ( Proiect european-sunt profesor , ilustrate de la prietenii din Franta etc ). Grav este faptul ca respectivul cetatean la care am locuit a pus la dispozitia Judecatoriei ( ne-a actionat in instanta -fond pretentii intretinere , dar a pierdut procesul ) , deci a facut publica a noastra corespondenta fara ca institutia sa i-o ceara.
Am invocat Constitutia Romaniei , Declaratia pentru Drepturile Universale ale Omului , Conventia cu art. 8 , 12 , 28 parca referitoare la dreptul la viata privata si la secretul corespondentei.Nu i s-a aplicat decat o amenda in valoare de 200 lei.Procurorul care s-a ocupat de caz a motivat ca este la prima abatere si ca n-are antecedente penale. Suntem total nemultumiti de solutie si suntem in curs de a ne adresa Curtii de Apel . Va rog , care este opinia dvs. legata de aceasta infractiune? Multumesc.