avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1939 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... inlocuire telefon mobil aflat in garantie, chemat in ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

inlocuire telefon mobil aflat in garantie, chemat in instanta compania

Buna ziua,
Am cumparat un tel mobil in valoare de 1600 de lei de la [editat de admin] in luna decembrie. De doua ori a fost trimis in service cu probleme de soft si a fost reparat, dupa care a aparut o noua problema: nu mai salva pozele sau filmuletele pe cardul de memorie. pt aceasta problema l-am trimis in service de 4 ori si tot de atatea ori s-a intors NEREPARAT! Am solicitat inlocuirea lui sau contravaloarea. Inca nu am primit nici un raspuns. As vrea sa dau in judecata firma [editat de admin] sau sevice-ul [editat de admin] si sa cer daune morale. Credeti ca am sanse in instanta? urmeaza sa fac si o reclamatie si la protectia consumatorului dar nu stiu impotriva cui sa o fac: vanzatorului-[editat de admin] sau service-ului [editat de admin]?
Va multumesc
Ultima modificare: Luni, 11 Iulie 2011
Alin Popescu, administrator
Cel mai recent răspuns: Dana Oancea , Consilier juridic 16:30, 11 Iulie 2011
incercati sa solutionati pe cale amiabila prin procedura medierii

Art. 1. - (1) Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate şi confidenţialitate şi având liberul consimţământ al părţilor.
(2) Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.
Art. 2. - (1) Dacă legea nu prevede altfel, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere în mod voluntar, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, convenind să soluţioneze pe această cale orice conflicte în materie civilă, comercială, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii, în condiţiile prevăzute de prezenta lege.
(2) Prevederile prezentei legi sunt aplicabile şi conflictelor din domeniul protecţiei consumatorilor, în cazul în care consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unor produse sau servicii defectuoase, a nerespectării clauzelor contractuale ori a garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi agenţii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute de legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor.
(3) Persoanele fizice sau persoanele juridice au dreptul de a-şi soluţiona disputele prin mediere atât în afara, cât şi în cadrul procedurilor obligatorii de soluţionare amiabilă a conflictelor prevăzute de lege.
(4) Nu pot face obiectul medierii drepturile strict personale, cum sunt cele privitoare la statutul
persoanei, precum şi orice alte drepturi de care părţile, potrivit legii, nu pot dispune prin convenţie sau prin orice alt mod admis de lege.
(5) În orice convenţie ce priveşte drepturi asupra cărora parţile pot dispune, acestea pot introduce o clauză de mediere, a cărei validitate este independentă de validitatea contractului din care face parte.
Art. 3. - Activitatea de mediere se înfăptuieşte în mod egal pentru toate persoanele, fără deosebire de rasă, culoare, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, opinie, apartenenţa politică, avere sau origine socială.
Ultima modificare: Luni, 11 Iulie 2011
Alin Popescu, administrator
Va redau prevederile Legii nr. 449/2003, republicată, respectiv:

“Art. 9
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.”

“Art. 11
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată.”

“Art. 16
Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9 - 14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.”

In plus, conform aceleiasi legi daca defectiunea apare in primele 6 luni de la achizitionare, se presupune ca este defectiune din fabrica.
Faceti o adresa scrisa vanzatorului, daca nu se rezolva faceti plangere la OPC.
Presupun ca aveti dovada ca telefonul a fost in service de nenumarate ori.

Dati-mi un MP si va ajut cu un model de plangere, daca nu stiti cum sa formulati.

Nu in ultimul rand, sa aveti dovada ca ati depus plangerea. Ori aveti 2 ex la dvs. din care pe cel care ramane la dvs. vanzatorul sa va puna nr de inregistrare, ori trimiteti prin posta cu confirmare de primire.
Sfatul meu este sa va duceti personal si sa fiti si foarte sigur pe dvs: "nu stiu domnule, legea asa zice, mie imi schimbati telefonul, daca nu ma duc la OPC si va dau si in judecata" - ceva de genul, si sa vedeti ce repede se rezolva.
Ultima modificare: Luni, 11 Iulie 2011
Dana Oancea, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)