avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract cosmote legea 161/2010
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract cosmote legea 161/2010

Buna ziua,

In anul 2008 am facut un abonament la cosmote pe o perioada de 1 an. In anul 2009 am prelungit contractul pe 2 ani iar Cosmote mi-a oferit 50E drept „rasplata” sau „bonus” pentru a imi cumpara accesorii,telefon sau minute in retea. Am achizitionat un telefon la care am participat cu inca 150ron.
In anul 2010 decembrie am renuntat la abonament portand numarul in reteaua vodafone.
Dupa 3 luni de la reziliere primesc o factura aferenta taxei de reziliere care dupa cum stiam eu este ilegala conform legii 161/2010.

Mai jos aveti ceea ce mi-a fost trimis pe e-mail de un reprezentant Cosmote.Din cate inteleg eu nu se pune in discutie nici un beneficiu sau promotie acordata ci doar de acordul din contract incheiat in 2009 dar care in 2010 a fost supus unor modificari respectiv art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei in data de 19 iulie 2010.


Sent: Wednesday, March 16, 2011 14:11
To:
Subject: RE: Scadenta factura Cosmote



Stimate domn Robert,

Va aducem la cunostinta ca debitul cu care figurati in baza noastra
de date in valoare de 351,09 RON reprezinta factura numarul CSE110101970921,
emisa in data de 25.02.2011 cu data scadenta in 14.03.2011.
Valoarea aceste facturi cuprinde:
- abonamente si extraoptiuni in val de -52.49 ron -penalitati intarziere
in val de 3,57 ron -taxa incetare contract in valoare de 400 ron

Referitor la taxa de incetare contract va informam ca aceasta a fost
solicitata in conformitate cu contractul art. 17. Contractul pentru codul de
abonat 1.11160007 a fost prelungit in data de 24.11.2009 pe o perioada de 24
de luni. Astfel ca, se putea rezilia fara acesta taxa de reziliere dupa data
de 24.11.2011. Deoarece numarul a fost reziliat( portat din retea) mai
devreme de data de 24.11.2011 conform art 17.
aveti de achitat taxa de rez de 400 ron. Portatea s-a realizat conform art.
15.1 din contract, articol care face referire si la taxa de reziliere.

Cu stima,


xxxxx

Analist servicii client

Financiar

Intrebarea mea este urmatoarea: taxa este justificata sau nu ?

Multumesc,
Robert
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 11:06, 20 Iulie 2011
1."Taxa de reziliere" de 400 RON este abuziva, insa
2. Obligatia d-voastra este sa prestati plata pana la sfarsitul contractului. V-ati exprimat vointa pentru un contract pe 2 ani, aveti obligatia de a plati 2 ani.
3. Faptul ca ati incheiat un abonament pe 2 ani v-a adus un bonus de 50 Euro

Prestatorul nu are obligatia sa renunte la plata pe durata contractului. Daca totusi o face poate pretinde o despagubire pentru bonusul acordat de 50 Euro. Acesta probabil nu ar fi fost acordat in alte conditii.

Deci prestatorul poate sa aleaga intre a pretinde plata abonamentului pentru lunile ramase pana la incetarea contractului, sau restituirea bonusului acordat.
Multumesc pentru raspuns totusi:
1: In ultima factura s-au exprimat strict la taxa de reziliere nu si la plata lunilor ramase in contract sau bonusul oferit de ei.
2:Bonusul de 50E daca l-ar cere s-ar impartii la 24 de luni iar restul ar trebui sa il platesc respectiv 23E.
Aceasta este dilema in care sunt eu, pentru ca as dori sa ii chem eu pe ei in instanta si sa le cer despagubiri pentru numeroasele facturi trimise dupa incetarea contractului(am mai primit 2 inainte de cea cu taxa de reziliere

Faptul ca au folosit cuvantul reziliere nu are importanta. Multi angajati si functionari nu isi dau seama de diferenta.
Daca prestatorul accepta exprimarea vointei de incetare a contractului atunci nu poate cere decat despagubire pentru bonusurile acordate, altceva este abuziv.
Sau nu accepta si solicita continuarea prestarii si implicit al platii.

In ceea ce priveste bonusul acordat, acesta a fost dat pentru o perioada a contractului de 2 ani. Doar daca ati fi avut o clauza corespunzatoare in contract care sa prevada de exemplu "Se acorda un bonus de 2 Euro pe luna" sau ceva de acest fel. La fel de bine puteati primi abonamentul lunar nu pentru 5 Euro ci pentru 3 Euro, ceea ce inseamna tot cam 50 Euro. Si atunci prestatorul poate zice "Nu accept exprimarea vointei de incetare. Contract de 2 ani, prestez 2 ani, platesti 2 ani."
D-voastra ati primit 50 Euro insa cu o conditie : contract de 2 ani. Nu este de 2 ani, nu primesti bonus.

Si va mai dau o tema de gandire. Daca primeati contractul de telefonie pentru 2 ani cu plata integrala a abonamentului la inceput? Credeti ca puteti merge inapoi dupa 5-6 luni si sa ziceti nu mai vreau abonament, vreau banii inapoi?
De fapt exista chiar posibilitatea cu cartele prepaid sa incarci pentru 120 Euro (24 x 5 Euro) la care primesti un bonus imens in minute. Credeti ca puteti merge dupa un an sa dati cartela inapoi si sa solicitati bani ramasi prin nefolosirea minutelor?

Incercati sa mergeti oriunde in UE sau chiar in lume, si sa incheiati un astfel de contract. Este posibil in anumite conditii. Si incercati apoi sa va exprimati vointa incetarii contractului inainte de termen fara nici un motiv. Si veti vedea ce se intampla. Din cetatean respectabil veti fi adus la caz social, pentru ca mai rau nu permite legea.
Ultima modificare: Miercuri, 20 Iulie 2011
kappauser, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract telefonie valycalciu valycalciu In luna iulie anul curent , am facut o prelungire de contract la (COSMOTE) actual TELEKOM, Pe o perioada de 24 de luni,la abonament free ,,S\\\\".in optiune ... (vezi toată discuția)
Top factoring - facturi orange zziizzuu zziizzuu Buna ziua, In anul 2013 am incheiat un contract de telefonie mobile cu compania Orange, pe 2 ani (fara a achizitiona vreun telefon sau a primi orice alt ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telecomunicatii Valeria-Ionela Valeria-Ionela Buna ziua, Am o si eu o problema cu furnizorul de telekomunicatii. In martie 2014 am incheiat un contract de telefonie mobila+ date pe o perioada de 2 ... (vezi toată discuția)