hmmm....sa vedem daca ma mai tine neuronul. :)
legea nr. 215/2001
" ART. 21
(1) Unitile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridic deplin i patrimoniu propriu. Acestea sunt subiecte juridice de drept fiscal, titulare ale codului de nregistrare fiscal i ale conturilor deschise la unitile teritoriale de trezorerie, precum i la unitile bancare. Unitile administrativ-teritoriale sunt titulare ale drepturilor i obligaiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care aparin domeniului public i privat n care acestea sunt parte, precum i din raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, n condiiile legii.
(2) n justiie, unitile administrativ-teritoriale sunt reprezentate, dup caz, de primar sau de preedintele consiliului judeean.
(3) Primarul, respectiv preedintele consiliului judeean, poate mputernici o persoan cu studii superioare juridice de lung durat din cadrul aparatului de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judeean, sau un avocat care s reprezinte interesele unitii administrativ-teritoriale, precum i ale autoritilor administraiei publice locale respective, n justiie.
(4) Unitatea administrativ-teritorial are dreptul s beneficieze de acoperirea cheltuielilor de judecat stabilite n baza hotrrii instanei de judecat, inclusiv n situaia n care reprezentarea n justiie este asigurat de un consilier juridic din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judeean.
(5) Despgubirile primite de unitile administrativ-teritoriale n urma hotrrilor pronunate de instanele de judecat se constituie n venituri la bugetele locale. Despgubirile pe care trebuie s le plteasc unitatea administrativ-teritorial n urma hotrrilor pronunate de instana de judecat i rmase definitive sunt asigurate de la bugetul local."
"ART. 77
Primarul, viceprimarul, secretarul unitii administrativ-teritoriale i aparatul de specialitate al primarului constituie o structur funcional cu activitate permanent, denumit primria comunei, oraului sau municipiului, care duce la ndeplinire hotrrile consiliului local i dispoziiile primarului, soluionnd problemele curente ale colectivitii locale."
In nemernicia mea, ca un caine turbat ( citez dintr-un film:P ), am senzatia ca secretarul u.a.t. nu face parte din aparatul de specialitate al primarului, si ca atare, nu poate reprezenta in justitie pe nimeni, in afara de propria persoana.
Daca merjem mai departe cu studiul , recte a legislatie, sa vedem ce ne prescrie o.g. nr. 35/2002
" ART. 79^1
(1) Pentru buna organizare a lucrrilor consiliului local, precum i pentru soluionarea altor aspecte din activitatea sa, acesta poate crea un post cu activitate permanent la comune i orae i 1 - 2 posturi la municipiu, pe care vor fi ncadrate, prin hotrre, persoane care au studii superioare, de regul juridice sau administrative.
(2) Funciile pe care vor fi ncadrate persoanele prevzute la alin. (1) se stabilesc prin hotrre a consiliului local, iar selecionarea acestor persoane se face pe baz de concurs sau examen organizat n condiiile legii. Comisia de concurs se stabilete de consiliul local.
ART. 79^3
(1) Aprarea intereselor consiliului local n faa instanelor de judecat se face de persoanele angajate, potrivit art. 79^1, dac acestea au pregtirea profesional corespunztoare, sau de un aprtor ales, n msura n care asistena juridic nu poate fi asigurat altfel. Cheltuielile se suport din bugetul local.
(2) n situaiile prevzute la alin. (1) mputernicirea se semneaz de preedintele de edin."
Pe asta cu secretarul, cred ca am lamurit-o? :) Sper sa da.....ca mai simplu nu stiu sa explic.
Pe urma, s-o luam metodic, dupa o metoda metodica, si sa explicam ca d-l. Trandafir, pana ce nu se mai intelege nimic. :)
E lucru stiut, ca prevederile legii nr. 188/1999 se completeaza cu prevederile legislaiei muncii, precum i cu reglementrile de drept comun civile, administrative sau penale, dup caz, n msura n care nu contravin legislaiei specifice funciei publice. ( daca nu ma credeti, consultati art. 117 din legea nr. 188/1999).
Booon, si-amu, deschidem breviarul la legea nr. 53/2003, sa vedem ce zice legislatia muncii....
ART. 171
(1) Dreptul la aciune cu privire la drepturile salariale, precum i cu privire la daunele rezultate din neexecutarea n totalitate sau n parte a obligaiilor privind plata salariilor se prescrie n termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripie prevzut la alin. (1) este ntrerupt n cazul n care intervine o recunoatere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivnd din plata salariului.
Pe urma, deschidem la pagina din codul de procedura civila, referitoare la recursuri.
"ART. 299
(1) Hotrrile date fr drept de apel, cele date n apel, precum i, n condiiile prevzute de lege, hotrrile altor organe cu activitate jurisdicional sunt supuse recursului. Dispoziiile art. 282 alin. 2 sunt aplicabile n mod corespunztor."
Orice persoana cu studii juridice si cu scaun la cap, va poate asigura ca Hotrrile date fr drept de apel, cele date n apel, precum i, n condiiile prevzute de lege, hotrrile altor organe cu activitate jurisdicional, pot fi atacate cu recurs, si nu ca exista obligatia de a le ataca cu recurs. :)