avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 746 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Rezervare online facuta pe numele meu de alta persoana
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Rezervare online facuta pe numele meu de alta persoana

Buna,

Am o intrebare legata de rezervari online. Mi-am rugat verisoara sa imi caute sa imi rezerve o saptamana de concediu intr-o anumita perioada si statiune. Ea a cautat pe mai multe site-uri si a apelat la mai multe agentii pentru a vedea disponibilitatile pentru acea perioada.Una dintre acestea avea un formular de rezervare online pe care ea l-a completat cu numele meu, adresa si adresa de e-mail. Mie mi-a venit pe adresa de e-mail o factura pentru acea rezervare. Intre timp (3 zile din care 1 lucratoare) mi s-au schimbat planurile si am vrut sa modific rezervarea cand mi s-a spus ca atata timp cat a fost bifata casuta cu "accept termenii si conditiile" ei nu imi pot modifica rezervarea doar daca o anuleaza ceea ce presupune sa platesc 40% din valoarea ei. Nu mi se pare normal ca cineva sa poata sa faca o rezervare in numele meu atata timp cand nu a dat datele din buletin si nici cele bancare. Intrebarea ar fi: din punct de vedere legal, poate altcine sa rezerve in numele meu, si sa fiu nevoita sa platesc doar pentru ca acea persoana nu a fost atenta? Nu ar trebui ca site-ul respectiv sa fie mai securizat astfel incat copiii sa nu poata face gafe de genul asta?

Multumesc mult.
Cel mai recent răspuns: LauraTm , utilizator 15:52, 3 August 2011
Problema este ca verisoara a avut acordul dvs. atunci cand v-a facut rezervarea.
Eu va sfatuiesc sa invocati faptul ca nu dvs. ati solicitat rezervarea, ca acest lucru s-a intamplat fara stirea si acordul dvs.
De asemenea, puteti invoca si dispozitiile art.7 din OG nr.130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, referitoare la denuntarea unilaterala a contractului de catre consumator.

Art. 7 OG nr.130/2000

(1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:

a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;

b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.

(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:

a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;

b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.

(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.

Ultima modificare: Miercuri, 3 August 2011
ContSters103772, utilizator
Sa inteleg ca dvs nu ati platit si nici nu ati incheiat cu ei un contract de servicii.Probabil ca pe e-mail ati primit numai factura proforma,nu?In acest caz,puteti sta linistita caci ei nu va pot face nimic.Trebuie sa ii instiintati numai ca renuntati la rezervare.Atata timp cat nu ati achitat integral sau partial rezervarea ei nu pot sa va emita voucher-ul si rezervarea nu s-a efectuat.Prin completarea acelui formular dvs ati exprimat doar o intentie.
In cazul in care ati platit un avans sau integral costul rezervarii verificati la "termeni si conditii" care sunt conditiile de returnare a banilor,comisioanele percepute si data pana la care puteti renunta la rezervare.
Multumesc mult de tot pentru informatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Escrocati cu banii de vacanta de pe site-ul oficial al unui hotel din grecia silviae88 silviae88 Buna ziua, Cum putem proceda in situatia in care am solicitat efectuarea unei rezervari catre mailu-ul oficial al unui hotel din Grecia, am primit raspuns ni ... (vezi toată discuția)
Probleme cu site-ul x, banii luati, produsul nelivrat teodora81 teodora81 Buna ziua, am nevoie de un raspuns la o problema legata de un site din Romania, de unde am achizitionat un voucher de reducere pentru un brad complet utilat ... (vezi toată discuția)
Anulare rezervare on line hotel in bulgaria Flori1980 Flori1980 Buna ziua. Am anulat o reservare on line la un hotel in Bulgaria la 1 ora de la rezervare. In Conditii anulare scria clar ca anularea rezervarii sau ... (vezi toată discuția)