Buna ziua.
Am infiintat o asociate culturala si vreau sa aflu unele lucruri despre
contabilitate.
Se depune anual bilantul la sfarsit de an e ok. Dar contabilii spun ca pentru bilant trebuie balanta lunara altfel nu se face bilantul si aceasta coasta. Problema noastra este ca suntem non profit deci nu producem bani, ce intra in cont sunt mici
sponsorizari sau proiecte care au destinatia lor stabilita (nu depaseste 2000 lei), iar bani respectivi nu putem cheltui pentru contabil.
Puteti gasi un contabil care sa va ajute, facand aceasta contabilitate primara gratuit. Sau chiar unul din membrii asociatiei, care se pricep la aceasta treaba, poate sa tina la zi acele cateva acte contabile si sa va intocmeasca cate o balanta lunara. Presupun ca nu aveti angajati, deci e si mai simplu.
In partida dubla.
Trebuie sa aveti un registru de casa, un chitantier daca se strang cotizatii de la membrii sau contributii in numerar de la membrii sau de la persoane din afara asociatiei, trebuie sa luati extrasul de cont de la banca la sfarsitul fiecarei luni pentru a putea identifica operatiunile efectuate prin cont.
e problema, ca cotizatie nu strangem su nu permitem sa platim sute de lei anual pentru contabilitate. Sponsorizarile primite se duc la ceea ce a fost date sa cheltuim.
Speram ca se face in partida simpla si puteam sa conducem fara contabil.
Da. Nu e obligatoriu sa angajati intr-un fel sau altul un contabil pentru care sa cheltuiti bani. Daca nu gasiti unul s-o faca voluntar, atunci poate e cineva dintre membrii care sa stie cat de cat ce trebuie sa faca. Contabil trebuie sa folositi doar cand va intocmeste bilantul anual, dar atunci puteti incheia un contract de prestari servicii cu un contabil membru ceccar si va rezolva problema.