avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 418 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Litigiu de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Litigiu de munca

Buna ziua!

Sunt in proces cu firma la care am lucrat pentru modul in care s-a facut concedierea. Am 3 intrebari pentru dumneavoastra:
1. In cazul castigarii procesului, care este salariul platit de catre angajator? Remuneratia lunara era formata din salariul fix plus comision. Mentionez ca si pentru comision se plateau contributiile la stat....acest lucru reiese din fisele fiscale, insa in contractul de munca nu este nimic specificat in legatura cu comisionul?
2. Se mai tine cont de valoarea bonurilor de masa pentru perioada in care se desfasoara procesul?
3. De ce anume tine cont instanta in calculul salariile? Se iau cele trecute in cartea de munca sau fisele fiscale?
4. Pentru salariile platite de catre angajator, in cazul unei solutii nefavorabile acestuia, este obligat sa plateasca si contributiile la stat aferente perioadei de la incetarea contractului de munca pana la reincadrarea efectiva pe fostul loc de munca?

Multumesc!
O zi buna!
Ultima modificare: Miercuri, 10 August 2011
Mb2122, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:02, 10 Iunie 2012
1. Se va achita doar salariul fix.
2. Nu veti primi c/v bonurilor de masa.
3. De cele din cartea de munca.
4. Da, achita toate contributiile.
Multumesc pentru raspuns!

Ar fi ceva de comentat....prin restabilirea situatiei initiale in cazul anularii deciziei de concediere ar trebui sa intru in posesia drepturilor materiale de care am fost privat pe toata durata in care nu am lucrat (ca si cum activitatea mea s-ar fi desfasurat normal). Intre aceste drepturi se incadreaza pe langa salariul fix, bonurile de masa si procentul din comision pentru care de regula se plateau toate contributiile.

Intrebare: Cum pot afla daca chiar s-au platit contributiile? Din cate stiu fisele fiscale sunt facute la nivel de firma. Pot obtine de undeva un raspuns oficial care sa ma asigure ca fisele fiscale primite de la firma sunt conforme cu realitatea?
Ultima modificare: Joi, 11 August 2011
Mb2122, utilizator
Doar daca sesizati ANAF-ul puteti verifica daca fisa fiscala a dvs este conforma cu realitatea.
Timpul a trecut de cand am postat ultima oara pe acest subiect. Procesul s-a incheiat. Am castigat la Tribunalul Bucuresti si apoi la Curtea de Apel Bucuresti. Solutia este irevocabila si fara drept de apel. Am fost reincadrat in acte, apoi am primit preaviz si in cele din urma decizia de incetare a contractului de munca. Am fost inscris si la masa credala intru-cat societatea a intrat in insolventa (s-au respins unele sume, care nu reies din acte, dar care pe timpul cat am lucrat s-au primit - comisonul - si pentru care s-au platit taxele aferente catre buget).

Ce vreau sa intreb este: La masa credala trebuie sa fiu inscris cu suma salariilor si a altor drepturi + contributiile aferente la bugetul de stat, sau doar cu salariile?!

Cine imi efectueaza radierea mentiunilor din cartea de munca si cum verific acest lucru din moment ce acum nu se mai tine cont de cartile de munca fizice?!

Cum verific daca sunt platite contributiile pentru sumele ce urmeaza a-mi fi virate (daca se v-a intampla acest lucru)?!

Astept raspunsuri punctuale de la cei care cunosc bine domeniul!!!
1. In masa credala se inscriu , creantele ce izvorasc din raporturi de munca intre debitor si angajatii acestuia (creantele salariale), precum si creantele constand in impozite, taxe, contributii, amenzi si alte venituri bugetare, precum si accesoriile acestora (creantele bugetare).
Creantele salariale cuprind salariile si alte drepturi salariale pe care trebuia sa le primiti.

2. Rectificarea inregistrarilor din carnetul de munca, daca acestea sunt pana in 01.01.2011, se pot efectuate de catre ITM.
Dupa aceasta data nu se mai fac inscrieri in carnetul de munca, totul se face prin ajutorul programului REVISAL.

3. Organele fiscale au competenţă generală privind administrarea creanţelor fiscale, exercitarea controlului şi emiterea normelor de aplicare a prevederilor legale în materie fiscală.

Alte discuții în legătură

Recunoastere vechime in munca in urma reincadrarii claris05desi claris05desi Daca in urma reincadrari in baza deciziei instantei de anulare a concedieri si rencadrari in functia detinuta anterior precum si plata unei despagubiri egale ... (vezi toată discuția)
Litigiu de munca- desfiintare societate ContSters47405 ContSters47405 Buna ziua, O societate emite o decizie de incetare a contractului de munca conf. art. 65 (1 Codul Muncii fara a acorda preaviz angajatului, si nici plati ... (vezi toată discuția)
Somaj claris05desi claris05desi In anul 2011 am fost disponibilizat, am contestat in instanta respectiva decizie avand castig de cauza am fost reincadrat cu obligatia din partea angajatorului ... (vezi toată discuția)