Am gasit masina gazata in parcare, firma de asigurari mi-a dat o hartie de intrare in reparatie cu mentiunea ca sa fie intrebati de service inainte de a incepe operatia de vopsire. Am fost la un service mare din Bucuresti si am intrebat ce e cu acea mentiune....adica e posibil sa imi refuze vopsirea completa ? Ei au zis ca nu e nicio problema ! Au vopsit-o si fiindca acolo se afla o cunostinta din facultate sef la caroserie l-am rugat sa imi dea masina pana vine acceptul de plata (trecusere deja o luna)...ca sa plecam si noi in un concediu ! Acum la o luna de cand am luat masina...ma suna de la service si imi spun ca s-a REFUZAT acceptul de plata !!! :O Am sunat la casco si mi-au zis ca "GAZAREA" nu este inclusa in reparatii pe casco, desi eu am full casco. Am ramas masca.... Acum intrebarea e .... De ce reprezentantul asiguratorului care mi-a dat aceea hartie de intrare in reparatie nu m-a informat ca gazarea nu e inclusa in polita casco ?? Si de ce reprezentantul service-ului nu stia chestia asta ?? Din cate am inteles pe forumuri ca nu iti da masina pana service-ul nu incaseaza de undeva valoarea devizului, dar daca eu am masina ... mai pot sa imi faca ceva ?
Sumele de decontare intre service si asigurator se incaseaza la un anumit interval de timp conform contractului de agreere. Service-ul este obligat sa va elibereze masina in momentul primirii acceptului de plata pe e-mail sau fax.Daca asiguratorul nu si-a dat acceptul pentru devizul de reparatii emis de service, acesta din urma va poate actiona in instanta pentru recuperarea reparatiei.
La toate firmele de asigurare nu este cuprins in riscurile asigurate deteriorarea vopelei prin stropire cu acid, gazeificare sau actiunea substantelor corozive. Faptul ca nu v-a spus acest lucru inca de la inceput tine de gradul de pregatire al inspectorului de daune. Acum dv sunteti cu obrazul pus gaj la fostul dv coleg de facultate si daca nu platiti dv reparatia o va plati colegul dv care pt acest gest poate chiar sa-si piarda locul de munca. Asiguratorul dv nu a gresit cu nimic pt ca trebuia sa dea acceptul de plata la service si nu l-a dat. Iar fostul dv coleg nu trebuia sa aiba incredere in dv si sa va dea drumul la masina pana nu se primea acceptul de plata.
contractele de asigurare sunt precum cele bancare, clauzele sunt prestabilite si in foarte putine situatii se negociaza ceva. ( asa-zisele contract de adeziune) Tot ce se poate face e sa se studieze bine contractul inainte de a-l semna, de a se intreba tot ce e neclar si sa nu ne intereseze doar costul asigurarii, intrucat, cu cat aceasta e mai ieftina, cu atat are mai putine riscuri asigurate.
La momentul prezent, e bine sa cititi clauzele contractuale si sa vedeti exact cum e mentionata excluderea care v-ar viza in mod direct. Puteti cere si ajutorul unui avocat in interpretarea acelei clauze .