avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... evidenta angajati ITM
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

evidenta angajati ITM

Sunt angajata la o firma de circa 1,6 ani. In primul an am fost angajat cu jumatate de norma( 4 ore)iar de la 01.01.2011 mi s-a spus ca am fost trecut la 8 ore. De la 01.01.2011 am primit de la ITM cartile de munca, cu mentiunea verbala ca acestia( ITM-ul) nu mai sunt obligati sa efectueze mentiuni in cartile de munca privind situatia angajatilor.Intrebarea mea este daca la ora actuala doresc sa stiu si eu cum sunt incadrat, la ce salariu mi se platesc impozitele la stat, etc. de unde pot afla aceste informatii( in afara de angajator).
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:01, 1 Septembrie 2011
Nu prea mai aveti de unde sa obtineti asemenea raspunsuri cat mai exacte ... plata impozitelor intra in sarcina ANAF-ului ... incercati tot la ITM, intrucat de la 01.08.2011 , angajatorii sunt obligati sa inregistreze si salariile , sporurile acordate salariatilor in registrul electronic de evidenta al salariatilor.

Exista posibilitatea ca pentru perioada 01.01.2011 - 01.08.2011 sa nu existe date privind salariul dvs , intrucat legea nu prevede data de cand trebuie introdus salariul in REVISAL.
V-ar lamuri foarte bine o copie dupa pagina din declaratia 112 in care apare numele dvs. Daca angajatorul nu va da asa ceva, desi e obligat sa o faca, incercati la Casa de pensii de care apartineti.
ana_cer a scris:

V-ar lamuri foarte bine o copie dupa pagina din declaratia 112 in care apare numele dvs. Daca angajatorul nu va da asa ceva, desi e obligat sa o faca, incercati la Casa de pensii de care apartineti.


Imi puteti spune unde este prevazuta aceasta obligatie a angajatorului?
Art 41 alin 1 din Codul Muncii
Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.

In consecinta, timpul de munca+salariul se poate modifica numai prin incheierea unui act aditional semnat de ambele parti.
Ultima modificare: Miercuri, 31 August 2011
carmenasaliah, utilizator
In Codul muncii art.34 alin.(5) - alineat modificat prin Legea 40/2011
"La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

ART. 260 – Contraventiile: (fostul art. 276 anterior republicarii din 2011)
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
b) (Legea 371/2005 de aprobare a OUG 65/2005) incalcarea de catre angajator a prevederilor art. 34 alin. (5), cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei;"


De asemenea, in HG 500/2011 :

Art. 8

(1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii
.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
(5) Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Ultima modificare: Joi, 1 Septembrie 2011
ana-cer, moderator

Alte discuții în legătură

Contract de munca vasiliugheorghe vasiliugheorghe cum verific daca contractul meu de munca a fost inregistrat la ITM deoarece pe contract nu am niciun numar de inregistrare la ITM? va multumesc (vezi toată discuția)
Obtinere copie cartea de munca simoname simoname Buna ziua Cum pot obtine o copie de pe cartea de munca pentru a vedea salariul si numarul de ore la care sunt trecut? Mentionez ca nu doresc sa apelez la ... (vezi toată discuția)
Dosarul personal al salariatului - ce trebuie sa contina si ce risca angajatorii daca nu il intocmesc? Valentin_buzau Valentin_buzau Dosarul personal al salariatului - ce trebuie sa contina si ce risca angajatorii daca nu il intocmesc? Cine imi poate spune ce trebuie sa contina acest ... (vezi toată discuția)