Este corect introducerea CCM la nivelul unitatii conditii de acordare a tichetelor de masa de genul:
- se acorda anumitor categorii de salariati (anumite functii)
- nu se mai acorda in cazul inregistrarii absentelor nemotivate (nu doar pt zilele nemotivate, ci pt toata luna in care s-au inregistrat absente)
- realizarea unui minim din norma lunara de productie
- nu se acorda pt ultima luna in care se solicita incetarea activitatii.
Stiu ca in normele de aplicare a legii 142/1998 art 2 (c) spune ca se pot stabili in CCM criterii de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete de masa, dar este corecta interpretarea de mai sus?
Teama mea este sa nu se interpreteze acestea ca fiind sanctiune disciplinara - ceea ce angajatorul nu ar avea voie sa faca (sa aplice cele de mai sus ca sanctiuni)
Din cate stiu, multe societati care acorda tichete de masa le comanda doar la lichidarea lunii (in 10-15 ale lunii pentru luna anterioara), tocmai pentru a evita situatiile in care nu se mai poate face regularizarea.
Nu e conform legii, dar asta e practica.
Modul de regularizare prevazut in lege este foarte greoi la aplicare, multe hartii de intocmit, evidenta in plus de tinut (cate tichete sa scazi daca ai dat mai multe, regularizarea impozitului deja retinut, etc.)
Potrivit Legii 142/1998:
- Angajatorul distribuie salariaţilor tichetele de masă, lunar, în ultima decadă a fiecărei luni, pentru luna următoare.
- Salariatul are obligaţia să restituie angajatorului, la finele fiecărei luni, precum şi la încetarea contractului individual de muncă, tichetele de masă neutilizate.
Multumesc pentru raspunsuri. Eu m-am gandit sa fac astfel ( asa nu cred ca trec peste lege): Comand in decembrie tichetele pentru ianuarie 2016 ( un nr de tichete egal cu nr de zile lucratoare din ianuarie) iar daca in ianuarie intervin situatii de genul concedii odihna, medicale, absente le reglez in comanda lunii ianuarie pentru februarie . Astfel respect art 16 din normele Legii 142 - (2) În cazul în care salariatul utilizează într-o lună un număr de tichete de masă mai mare decât numărul de zile lucrate, stabilite potrivit art. 10, iar angajatorul nu a încasat de la salariat contravaloarea tichetelor utilizate și necuvenite, angajatorul acordă acestuia pentru luna următoare un număr de tichete de masă egal cu numărul de zile lucrătoare, diminuat cu numărul de tichete acordate pentru luna anterioară și necuvenite. Astfel impozitul se va calcula in fiecare luna in finctie de nr de tichete primite. Sper ca nu gresesc.
Logica dvs. este buna pentru angajatii care nu pleaca din firma. Ce faceti in cazul in care, in luna curenta un angajat intra in concediu de odihna, de exemplu vreo 10 zile, iar luna viitoare ia concediu fara plata sau pur si simplu absenteaza nemotivat si nu mai are dreptul la tichete pentru luna respectiva. Din ce mai scadeti tichetele?
Bonuri de masa
Eugen.stoica
Buna ziua, in legatura cu valoarea tichetelor de masa, care de la 1 Ianuarie 2018 pentru bugetari, sunt introduse in salariu, care este suportul legal de ... (vezi toată discuția)