avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1132 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Mi s-a cerut demisia!?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Mi s-a cerut demisia!?

Am si eu o problema. Am cerut voie angajatorului sa ma lase cateva ore, din programul de munca, aveam o problema, m-a lasat, iar a doua zi, mi-a cerut demisia. Nu stiu ce l-a facut sa se razgandeasca, sunt inginer constructor, si am avut faza terminala, ar fi trebuit sa fiu, dar am lasat tot ce-a trebuit, procese-verbale, gata semnate, si tot, n-au fost probleme...dar nu stiu ce l-a facut sa procedeze asa...

Ce sa fac? n-are dreptul sa-mi ceara demisia, asta e dreptul meu, nu?! Dar de vreme ce mi-a cerut demisia, nu mai sunt dorit in firma...asa ca nici eu n-as mai sta..sa-mi dau demisia? sa-l las sa ma concedieze (dar nu vad pe ce motiv ar face-o), sa rezolutionam de comun acord contractul de munca?...ce sa fac sa ies bine din situatia asta? ce m-ar "sifona" mai putin?

Multumesc anticipat pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:54, 4 Mai 2009
Demisia este un act unilateral de vointa, ea nu se aproba. Salariatul face o notificare, o inregistreaza la firma, ia numarul de inregistrare pe o copie. In notificare se specifica si preavizul pe care salariatul il da angajatorului, preaviz dat in zile calendaristice si care este trecut in contractul individual de munca (el nu poate fi mai mare de 15 zile pentru functii de executie si 30 de zile pentru functii de conducere). Deci angajatorul nu va poate cere demisia, dvs. puteti hotari daca demisionati sau nu.
Daca vreti sa plecati si aveti acordul angajatorului atunci faceti o cerere si solicitati incetarea contractului individual de munca prin acordul partilor (art.55, lit.b din Codul muncii).