Am si eu o problema. Am cerut voie angajatorului sa ma lase cateva ore, din programul de munca, aveam o problema, m-a lasat, iar a doua zi, mi-a cerut demisia. Nu stiu ce l-a facut sa se razgandeasca, sunt inginer constructor, si am avut faza terminala, ar fi trebuit sa fiu, dar am lasat tot ce-a trebuit, procese-verbale, gata semnate, si tot, n-au fost probleme...dar nu stiu ce l-a facut sa procedeze asa...
Ce sa fac? n-are dreptul sa-mi ceara demisia, asta e dreptul meu, nu?! Dar de vreme ce mi-a cerut demisia, nu mai sunt dorit in firma...asa ca nici eu n-as mai sta..sa-mi dau demisia? sa-l las sa ma concedieze (dar nu vad pe ce motiv ar face-o), sa rezolutionam de comun acord contractul de munca?...ce sa fac sa ies bine din situatia asta? ce m-ar "sifona" mai putin?
sox:
1. In comunitatea Avocatnet toti consultantii (si nu numai) sunt seriosi. Asa ca fiti mai atent cum va exprimati!
2. Puteti fi concediat pentru necorespundere profesionala (art.61 lit.d din Codul muncii).
3. Puteti fi concediat prin desfiintarea postului ocupat de dvs. (art.65 din Codul muncii).
4. Puteti sa demisionati (art.79 din Codul muncii).
5. CIM poate inceta si prin acordul partilor (art.55 lit.b din Codul muncii)
6. In carnetul de munca nu se scrie decat articolul din Codul muncii in baza caruia a incetat contractul individual de munca (CIM).
7. Daca demisionati sau plecati cu acordul partilor nu beneficiati de indemnizatie de somaj.
8. Parerea mea este sa lasati pe angajator sa aiba initiativa incetarii CIM.
V-am raspuns cu toata seriozitatea dar urgent nu am putut pentru ca eu noaptea dorm.
Demisie
napoleonul
Buna!
Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie: doresc sa demisionez la zi cu acordul partilor, art.55 lit.b Codul Muncii; dar din cate demisii au fost ... (vezi toată discuția)
Demisia si preavizul
aam2401