Buna ziua!
In cazul in care un angajat isi depune cererea de incetare a activitatii ( respectand art 55 din codul muncii), iar administratorul firmei nu o aproba, ce se intampla mai departe?
Multumesc frumos!
Daca angajatorul nu este de acord cu incetarea contractului conf. art. 55 C. muncii (prin acordul partilor), depuneti o demisie (incetarea contractului unilateral) conform art 81 alin 1 din Codul muncii.
Demisia nu trebuie sa fie aprobata de angajator, trebuie doar sa curga termenul de preaviz acut de dvs in contractul de munca (15 zile / 20 zile lucratoare, pentru functii de executie).
Daca ati depus o cerere de incetare a cim, prin acordul partilor si angajatorul nu a aprobat-o va puteti inainta demisia, respectand termenul de preaviz prevazut in cim. Cererea de demisie nu trebuie aprobata de angajator. Angajatorul ia act de cererea dumneavoastra si atat. ATENTIE!!!!! Cererea de demisie trebuie inregistrata la registratura angajatorului. Daca refuza sa o primeasca o puteti transmite prin orce alt mijloc: fax, posta cu confirmare de primire, mail. Important e ca dumneavoastra sa puteti proba faptul ca ati trimis cererea de demisie angajatorului.