Mai multe articole din Codul Muncii contin prevederi precum"se va stabili prin contractul colectiv de munca".In alte articole se ofera alternativa "contractul colectiv de munca sau regulamentul intern".Codul de dialog social recunoaste dreptul partilor de a incheia si alte intelegeri care reprezinta legea partilor.Este vreo problema legala daca angajatorul stabileste un drept prin Regulamentul intern in loc de C.colectiv?Evident ca o intelegere precum CCM are o alta stabilitate...
nu prea este ....sunt unele comunitati ,precum cele de romi in care ...sau cu care nu se poate lucra oricum....experienta e totul...intr o astfel de scoala...incluziva
noua lege nu mai precizeaza ceva referitor la restrangere...scolile raspund de rezultate...si este normal sa adapteze criteriile din Metodologie in functie de performantele pe care si le propun...inca nu am vazut o decizie de instanta prin care nu cadru didactic care a fost exceptat de la restrangere pentru ca isi trata un cancer a fost obligat sa fie...restrans
Stiti ... nu cred ca este singurul criteriu. Nu sunt de acord ca doar pe baza varstei sa ramai intepenit pe post si altul competent sa tot astepte , dumnezeu mai stie ce, ca nici iesirea la pensie nu mai vine decat cand esti aproape de moarte.
Intr-o scoala de rromi, este important sa aiba profesori, pentru ca toti invata acelasi lucru: sa predea. Eu pun competenta mai presus de orice alt criteriu.
Si mai este important intr-o scoala de rromi, ca rromii sa se duca la scoala si sa invete, nu sa-si proclame drepturi si sa-si revendice tot felul de ... in fine, nu mai comentez!
Ba da, se precizeaza in noua lege ca normele referitoare la restrangerea de activitate vor fi elaborate de minister, evaluarea va fi facuta de CA cu concursul isj.
Nu mai stau, mi-e somn. Continuam dialogul maine! :)
intre un cadru didactic cu experienta care se duce in" comunitate" si ii aduce la scoala pentru ca este respectat de aceasta ,le stie domiciliul,fratii,bunicii ...si un altul care ramane fara poseta in clasa,sau daca nu ramne este total ignorat de "lorzi" ... se aplica criteriul 'de vechime in scoala' pentru ca scoala raspunde de rezultate...nu o Metodologie alcatuita dintr -un birou de la Bucuresti...Metodologia se aplica doar in situatii echivalente...
Mda... faptul ca duduia nu stapaneste clasa, inseamna incompetenta, deci mai bine ...out!
Pe de alta parte, nu profesorul trebuie sa mearga in comunitate dupa ei, ci mediatorul scolar, care, desi exista si este platit pentru presupusa lui activitate, nu se vede niciunde.
Dupa ce exista in comunitatea respectiva si profesor bun, si mediatorul scolar isi face treaba, nu mai gasesc nicio scuza pentru familii sa nu-si trimita copiii la scoala.
Statul si UE investesc niste sume considerabile pentru integrarea lor, dar par sa nu se lase intergrati. Cu toate acestea, sunt si dintre ei unii - pentru care am tot respectul - care au urmat scoli, chiar pe toate nivelurile. Insa acestia au iesit din comunitate, intorcandu-se acolo in calitate de functionari ai statului. Altii nu se mai intorc, nu pentru ca si-ar renega obarsia, ci pentru ca statutul lor actual le da o alta viziune asupra modului de viata pe care l-au lasat in urma.
Revenind la restrangere, este corect sa fie aplicate unitar criteriile de departajare, altfel se creeaza situatii de preferinta, ceea ce conduce la abuzuri, iar o societate normala tocmai abuzul il combate prin politicile de recrutare si de garantare a securitatii privind locul de munca. Vechimea in scoala poate fi un criteriu de departajare, atunci cand doua cadre didactice sunt imposibil de departajat altfel, dar a se porni cu acesta este total neprofesionist. Adica tin o tuta in fata unuia cu rezultate, pe motiv ca are un an in plus in scoala? Nu cred ca asta ati dorit sa spuneti.
Pe de alta parte, Metodologia este un act normativ si se aplica tuturor situatiilor, exact in forma in care ea reglementeaza, fara interpretari si fara posibilitatea de a fi ignorata.
Eu as zice ca nu scoala raspunde de rezultate, ci fiecare profesor raspunde in fata CA si a CP pentru ceea ce presteaza. Cel mai important este ca el raspunde in fata parintilor prin renumele pe care si l-a facut, fiind preferat de comunitate (solicitat la inscrieri), acest aspect facand ca, in timp, cei care nu-s potriviti sa fie exclusi. Si e normal sa fie asa. Tot normal este sa fie si evaluari corecte, dar si coerente ale personalului didactic, insa nu avand la baza numarul de hartii intocmite intr-un an scolar, ci rezultateale sale la clasa si la diversele manifestari la care participa.
In buna masura mi se par foarte depasite modalitatile de organizare a cursurilor de perfectionare si, mai ales, formale. Nu stiu cand au de gand sa "umble" la acest aspect al organizarii sistemului, dar in aceasta maniera sunt pur formaale si ineficiente. Sunt situatii in care formatul stie ceea ce nu stie formatorul, insa depinde de acesta din urma pentru certificat. E cam nepotrivit pentru cati bani ii intra in buzunar pentru acel curs pe care este incapabil sa-l eficientizeze.
Eu am multe de spus, o mare parte am spus-o cu diverse ocazii, dar fiecare functionar are pe cineva de sustinut si fiecare formator are grija sa fie recunoscator cuiva pentru pozitia pe care o are.
La sfarsitul anului scolar trecut MECTS a lansat campania "Tu faci legea de nota 10", referitor la adoptare legislatiei subsecvente legii. Din grupurile de lucru, numite de ei "de specialisti de marca" fac parte profesori despre care nu am auzit vreodata. Deci?!
da,dar prin Contractele de munca se pot "prinde" si alte criterii...de exemplu...Bacaul avea prezicarea ca nu poti avea restrangere daca mai ai 3 ani pana la pensie...iar Buzaul..."gravidele in 5 luni" sunt exceptate daca postul nu este unic...daca te raportezi la Conventiile la care Ro. este parte poti gasi si alte motive de ne-restrangere care "bat" metodologia ministerului...si contractul colectiv de munca este obligatoriu...este vorba de contarcte de munca inca in vigoare...precum cel din Buzau
apoi Metodologia se plica diferit...de la judet la judet...iar in practica gasesti...de exemplu...intr un judet doar invatatorii de la clasa a 4 a sunt evaluati in caz de restrangere...sau doar cei care nu au elevi inscrisii pe lista de"clasa I"...trebuie pastrata si stabilitatea raporturilor de munca...un cadru didactic care i stresat in fiecare an cu restrangerea nu mai da acelasi randament...unul singur sau 20 de invatatori...