avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie alimentara

Buna seara!
am 23 de ani si sunt studenta. Parintii mei au divortat de 4 ani. La divort nu am cerut pensie alimentara,desi aveam dreptul . De anul trecut ne descurcam mai greu si am incercat de mai multe ori sa ii cer ajutorul tatalui meu, dar m-a refuzat. Pot sa il dau in judecata ptr pensie alimentara? Ce acte imi trebuie? Daca eu stau in Bucuresti si el in Craiova,unde trebuie sa incep procesul si daca trebuie sa ma prezint la infatisari? Va multumesc
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 21:37, 7 Septembrie 2011
il poti da in judecata la Craiova
acte certificatul de nastere si eventual copie certificat casatorie parinti
e dreptul sa il actionezi in instanta pt a cere pensia de intretinere retroactiv. nu este obligatoriu sa te prezinti personal la proces. poti angaja un avocat.
Buna seara,
pe langa aceste acte, de care precizeaza colegul meu :) , ar mai fi:
de depus o copie-legalizata a hot. de divort ramasa def.
daca la data respectiva nu au fost consemnate cereri cu privire la o eventuala pensie de intretinere, este mai greu sa se dovedeasca utilitatea acesteia acum dupa divortul parintilor....
recomand, ca mama , dare va are in custodie, si care se ingrijeste de intretinerea dv. sa solicite eliberarea unei adeverinte de venit de la finante (e acceptata si una de la locul de munca, ori cupon de pensie...dupa caz)...
Si foarte important, o adeverinta de la facultate, ori de la institutia universitara(de invatamant) , cu privire la faptul ca dv. frecventati cursurile de zi ale acesteia.
Cu aceste acte su cu actiunea, mergeti la registratura si o depuneti pt. a va da nr, de dosar si a va stabili termen.
P.S.