avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Aparatul permanent al consiliului local
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Aparatul permanent al consiliului local

Buna seara
Va rog sa imi spuneti daca mai este reglementat aparatul permanent al consiliului local.
Din cate stiam eu, aceasta institutie a fost introdusa prin legea de aprobare a O.G. nr. 35/2002.
In aceasta perioada un auditor verifica mai multe documente specifice activitatii unui secretar uat.
In organigrama este prevazut si un post nou infiintat in aparatul permanent al consiliului local.
Stiind ca eu nu mai am acces direct la programul de legislatie, mi-a spus ca de anul trecut nu se mai prevede nici un post in aparatul permanent al consiliului local.
Pentru a fi la "zi" cu legislatia, apelez la ajutorul dvs, pentru care va multumesc.
og 34/2005
CAP. 6
Aparatul permanent al consiliului local


ART. 79^1
(1) Pentru buna organizare a lucrărilor consiliului local, precum şi pentru soluţionarea altor aspecte din activitatea sa, acesta poate crea un post cu activitate permanentă la comune şi oraşe şi 1 - 2 posturi la municipiu, pe care vor fi încadrate, prin hotărâre, persoane care au studii superioare, de regulă juridice sau administrative.
(2) Funcţiile pe care vor fi încadrate persoanele prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, iar selecţionarea acestor persoane se face pe bază de concurs sau examen organizat în condiţiile legii. Comisia de concurs se stabileşte de consiliul local.

ART. 79^2
Salarizarea persoanelor prevăzute la art. 79^1 se face potrivit anexei nr. II la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 383/2001, cu modificările şi completările ulterioare, iar cheltuielile aferente se suportă din bugetul local.

ART. 79^3
(1) Apărarea intereselor consiliului local în faţa instanţelor de judecată se face de persoanele angajate, potrivit art. 79^1, dacă acestea au pregătirea profesională corespunzătoare, sau de un apărător ales, în măsura în care asistenţa juridică nu poate fi asigurată altfel. Cheltuielile se suportă din bugetul local.
(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) împuternicirea se semnează de preşedintele de şedinţă.

ART. 79^4
(1) Posturile prevăzute la art. 79^1 nu se includ în numărul maxim de posturi rezultat din aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Personalului angajat potrivit art. 79^1 nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare, acesta urmând a-şi desfăşura activitatea pe bază de contract de muncă.
(3) Persoanele încadrate pe posturile create potrivit art. 79^1 îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea secretarului unităţii administrativ-teritoriale şi colaborează cu acesta la pregătirea şedinţelor consiliului local, asigurarea documentării şi informării consilierilor, întocmirea şi difuzarea către aceştia a dosarelor de şedinţă şi a oricăror alte materiale.
asta e forma la zi:)
Merci, Mihai!
Deci, nu s-a schimbat nimic.
Din pacate auditorul este economist#-o
mihaicalinescu2005 a scris:

impusca-l :tooth:


Eheeee...Mihai
Nu pot. Are contract incheiat contract de colaborare şi asistenţă în domeniul auditului cu primarul.
Se pare ca este o afacere buna incheirerea acestor contract.
Fii atent ce contracte sunt la noi:
- contract de colaborare şi asistenţă în domeniul achiziţiilor publice la suma de 1.116 euro/lună
- contrcat de colaborare şi asistenţă în domeniul auditului financiar cu suma 1.200 lei/lună
- contract de colaborare şi asistenţă juridică în valoare de 1.000 lei/lună, la care se adaugă cheltuielile ocazionate de serviciile acordate.

Daca primul mai "misca" cate ceva, cei doi, pana la controlul de luna trecuta a curtii de conturi, era prezenti la sedintele consiliului local.

Am vazut pe forum o discutie in care un utilizator, de profesie jurist, dorea ca primarul sa-i delege si atributiile de auditor public intern. Personal consider ca un jurist este mai indreptatit la acest post de cat un economist, daca acesta din urma nu cunoaste legislatia specifica administratiei publice locale sau, chiar daca o stie habar nu are cum sa interpreteze un act normativ.

Abia astept sa-i vad raportul pentru ca, printre alte "imbunatatiri" a activitatii mele, mi-a spus ca si la sedintele extraordinare si de indata sunt necesare rapoartele compartimentelor de resort si a comisiilor de specialitate ale c.l.

serios? si daca nu ai rapoartele...ce-ti face? :P

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Desfiintare post jurist primarie nastro nastro Postul de jurist in cadrul unei primarii unde eram incadrat ca si personal contractual a fost desfiintat prin aprobarea noii organigrame in sedinta consiliului ... (vezi toată discuția)
Transformarea postului de consilier juridic in cadrul consiliul local din contractual in functionar public dana81 dana81 Buna ziua. As dori sa stiu daca postul de consilier juridic II pe langa consiliul local, personal contractual, poate fi transformat in functie publica? Se ... (vezi toată discuția)
Contractul de asistenta juridica trebuie sa se aprobe in consiliul local inainte de a fi semnat ? cri_secret_ina cri_secret_ina As dori sa stiu daca un contract de asistenta juridica are valabilitate daca nu este trecut initial prin Consiliul Local spre a fi aprobat de ... (vezi toată discuția)