avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 922 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli nejustificate ale presedintelui de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli nejustificate ale presedintelui de bloc

Buna ziua. Sunt cenzor intr-un bloc nou infiintat. Presedinta, care este o persoana destul de dificila, a umblat pentru semnarea contractelor cu gunoiul, la enel etc. - asa cum se face la inceput. Dansa a considerat ca pentru "deranj" (in care intra si ziua ei de concediu, benzina si telefoanele date) sa incaseze de la locatarii pe care i-a prins la o sedinta anuntata cu 3 zile inainte (cand eu eram in concediu si nu puteam veni sa verific), sume de 15 si 30 ron de persoana, fara o justificare a diferentei. La vremea aceea nu aveam nici macar administrator, iar dansa nu le-a dat nimic la mana pentru acei bani, ci doar i-a pus sa semneze pe o foaie. Eu personal am fost dintre cei care nu au platit si nu vor, fara o justificare a acestor sume, si m-a amenintat ca voi plati in intretinere ca si cheltuieli administrative. Acum, cand noua administratora mi-a adus prima lista de intretinere, cad in cheltuieli administrative 2 bonuri de benzina, total de 201 ron, care erau impartite la toti. Aceste 2 bonuri au fost facute in seara zilei si dimineata urmatoare dupa ce ea a anuntat acea sedinta din vara la care nu am putut participa. A consumat 201 ron de benzina intr-o noapte?? Ea mi-a transmis prin administratora (fara aprobare a vreunui buget de cheltuiei) ca atat a considerat ea serviciile mentionate de mai sus si daca vreau ceva la mana, mi-a dat - 2 bonuri de benzina, ca "recompensa". Doi din cei 3 locatari din comitet nu au platit acele sume anterior si nu sunt de acord ca eu sa aprob bonurile de benzina. Un membru i-a dat 15 ron. Administratora, ca sa salveze situatia, a spus ca va considera acele sume ca un "avans" la fondul de rulment de 100 ron, pentru care va taia chitanta de 100 ron, insa sumele lipsa trebuie recuperate pentru fond, astfel eu sa aprob dosarul cu cele 2 bonuri de benzina incluse in cheltuieli administrative. Cat de legala este aceasta "miscare"? Eu personal nu pot aproba 2 bonuri de benzina de 201 ron facute de seara pana dimineata, in schimbul a "nu stiu ce servicii ale presedintei". Imi pun jumatate de bloc in cap. Daca nu aprob totusi, imi pun si cealalta jumatate in cap, de pagubiti care din nestiinta au dat acele sume anterior, de 15 si 30 de ron, si pe care nu si le pot recupera. Am convocat o sedinta peste 6 zile, impreuna cu comitetul si toti locatarii. Va rog sa ma sfatuiti, ce solutii sa gasesc, sa fie legal totul? Mie nu imi plac aceste lucruri lipsite de transparenta. Am uitat sa specific, este un bloc micut, tip vila cu 3 etaje, cu 23 de apartamente, iar aceste sume se "simt".
Ultima modificare: Duminică, 18 Septembrie 2011
giove, utilizator
Cel mai recent răspuns: giove , utilizator 11:46, 20 Septembrie 2011
Pai o sa se faca cum o sa decideti la sedinta.
Aceasta poveste este foarte incurcata, nu e de niciun fel legala, dar pe de alta parte si femeia aia si-a pierdut un timp, ceva benzina, ca sa faca contractele acelea. Oricine ar gandi ca merita o recopensa. Acum, cat e de mare si cum si-o insfaca, e alta poveste si nu tine de aplicarea vreunei legi.

Sa-si stabileasca o indemnizatie si-i opriti banii din aceasta.
Gestiunea frauduroasa este o infractiune contra patrimoniului ce consta in pricinuirea unei pagube unei persoane,cu rea credinta,cu ocazia administrarii sau conservarii bunurilor acesteia [....] potrivit art.34 alin.1 din legea 114/1996 cladirile de locuinte pot fi date de proprietari in administrare unei persoane fizice sau juridice, asociatii ..etc.,
Multumesc. Asta vroiam sa ma asigur, ca decizia nu este neaparat legala... inteleg deranjul dansei, insa si eu duminica stau si incerc sa aflu informatii despre legalitatea unor lucruri. Ce ar fi sa vin si eu cu un bon de la supermarket de vreo 50 ron, ca "deranj" pentru timpul petrecut pe internet si aboanmentul de internet? Sa nu mai spunem ca de la inceput am hotarat sa facem aceste lucruri gratuit, si eu si presedinta, pentru ca e un bloc mic si nu are rost sa bagam niste salarii aiurea.
Puteti stabili niste reguli concrete, pe care sa le urmati. Sigur intr-o oarecare masura opinez la concluzia colegei de mai sus, orice efort presupune si o cheltuiala, puteti deci stabili reguli pentru astfel de situatii unde se impune depunerea unui efort.
Foarte rau faceti!
Munca pe gratis nu e de bun augur, in primul rand pentru ca nu va va crede multa lume si veti ajunge sa fiti jignite ca va trageti nu stiu de pe unde cine stie ce beneficii sau spagi.

Este corect, legal, benefic pentru toata lumea sa va stie indemnizate pentru timpul in care desfasurati activitate, iar proprietarii trebuie sa stie ca orice lucru trebuie platit. Pomana a fost mai paguboasa decat o plata corecta si legala in fond.

Ar trebui ca de pe-acum, din aceasta sedinta sa puneti la punct aceasta chestiune, s-o bateti in cuie, sa va faceti contracte de mandat, sa declarati veniturile, sa platiti taxele la stat si sa va bucurati de o suma, fie ea cat de mica, pentru timpul consumat si munca depusa in folosul celorlalti. Astfel nici dv. nu va veti mai spune cu naduf: "Ia, uite, de ce imi pierd eu timpul....dar pentru ce? Ca doar le fac gratis.... Ia luati-va jucariile si lasati-ma-n pace!".
O Indemnizatie responsabilizeaza, in acelasi timp.

Alte discuții în legătură

Acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul vivi23ro vivi23ro sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii asinth asinth Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)
Administratorul nu reface anual fondul de rulment, îl menține la valoarea cea mai mare din ultimii ani, și dorește să pună și penalizare. cum se poate rezolva acest caz? bomboana bomboana Din ianuarie 2013, administratorul blocului mentine fondul meu de rulment la 900 lei.Deoarece atunci am avut intretinerea cea mai mare. Conform Legii 230/2007, ... (vezi toată discuția)