Buna ziua. Sunt cenzor intr-un bloc nou infiintat. Presedinta, care este o persoana destul de dificila, a umblat pentru semnarea contractelor cu gunoiul, la enel etc. - asa cum se face la inceput. Dansa a considerat ca pentru "deranj" (in care intra si ziua ei de concediu, benzina si telefoanele date) sa incaseze de la locatarii pe care i-a prins la o sedinta anuntata cu 3 zile inainte (cand eu eram in concediu si nu puteam veni sa verific), sume de 15 si 30 ron de persoana, fara o justificare a diferentei. La vremea aceea nu aveam nici macar administrator, iar dansa nu le-a dat nimic la mana pentru acei bani, ci doar i-a pus sa semneze pe o foaie. Eu personal am fost dintre cei care nu au platit si nu vor, fara o justificare a acestor sume, si m-a amenintat ca voi plati in intretinere ca si cheltuieli administrative. Acum, cand noua administratora mi-a adus prima lista de intretinere, cad in cheltuieli administrative 2 bonuri de benzina, total de 201 ron, care erau impartite la toti. Aceste 2 bonuri au fost facute in seara zilei si dimineata urmatoare dupa ce ea a anuntat acea sedinta din vara la care nu am putut participa. A consumat 201 ron de benzina intr-o noapte?? Ea mi-a transmis prin administratora (fara aprobare a vreunui buget de cheltuiei) ca atat a considerat ea serviciile mentionate de mai sus si daca vreau ceva la mana, mi-a dat - 2 bonuri de benzina, ca "recompensa". Doi din cei 3 locatari din comitet nu au platit acele sume anterior si nu sunt de acord ca eu sa aprob bonurile de benzina. Un membru i-a dat 15 ron. Administratora, ca sa salveze situatia, a spus ca va considera acele sume ca un "avans" la fondul de rulment de 100 ron, pentru care va taia chitanta de 100 ron, insa sumele lipsa trebuie recuperate pentru fond, astfel eu sa aprob dosarul cu cele 2 bonuri de benzina incluse in cheltuieli administrative. Cat de legala este aceasta "miscare"? Eu personal nu pot aproba 2 bonuri de benzina de 201 ron facute de seara pana dimineata, in schimbul a "nu stiu ce servicii ale presedintei". Imi pun jumatate de bloc in cap. Daca nu aprob totusi, imi pun si cealalta jumatate in cap, de pagubiti care din nestiinta au dat acele sume anterior, de 15 si 30 de ron, si pe care nu si le pot recupera. Am convocat o sedinta peste 6 zile, impreuna cu comitetul si toti locatarii. Va rog sa ma sfatuiti, ce solutii sa gasesc, sa fie legal totul? Mie nu imi plac aceste lucruri lipsite de transparenta. Am uitat sa specific, este un bloc micut, tip vila cu 3 etaje, cu 23 de apartamente, iar aceste sume se "simt".
desigur, intelegem cu totii ca sunt niste cheltuieli pentru presedinta, insa nu ne placem cum si le-a organizat singura si ne-a pus in fata faptului implinit. Nu era mai normal sa spuna ca o sa faca niste cheltuieli si sa stabilim de ce suma are nevoie si sa i le decontam prin altceva? Cred ca atunci ar fi fost toata lumea de acord. Asa, o simpla estimare, in care - culmea- intra si ziua dansei de concediu (nu ne-a adus nicio dovada ca si-ar fi luat concediu), nu mi se pare de bun simt pentru restul locatarilor.
Asta e!
Lucrul cu oamenii aduce surprize, de aceea e bine sa stabiliti lucrurile temeinic si sa nu faceti munca pe gratis.
Poate ca ea a promis si apoi si-a dat seama ca a cheltuit ceva bani, ca a pierdut timp, ca poate e cazul sa incerce sa-si traga un "ce" folos, asa ca si acest aspect il puteti avea in vedere la alegerea comitetului.
Asemenea incidente, atunci cand abia se incropeste o organizare a blocului, cand oamenii nu se cunosc indeajuns de bine, sunt inerente. Incercati sa treceti peste acest incident cat de bine puteti, concentrati-va pe organizarea buna a asociatiei si asemenea incidente se vor rari in masura in care veti stabili reguli pe care sa le adaptati continuu conditiilor de la fata locului ...pana cand lucrurile se vor aseza.
Cred ca ar trebui sa cautati un alt presedinte. Daca asa isi incepe activitatea, nu intelege prea mult din ceea ce inseamna activitatea de gestiune a patrimoniului asociatiei. O chestiune minora creeaza probleme complicate iar rezolvarea acestora se dovedeste si mai incâlcita. Banii probabil ii merita si, in general, reprezentantii asociatiilor precum si cenzorii trebuie remunerati pentru resursele de timp si energie alocate precum si pentru raspunderea pe care si-o asuma in rezolvarea problemelor proprietarilor. Remunerarea trebuie, insa, sa fie facuta pe cai legale.
Convocati o ședință a comitetului și aprobați decontarea cheltuielilor cu combustibilul, in suma de 200 de lei, chiar daca este retroactiva decizia. Cu data deciziei președinta va semna o dispozitie de plata cum ca a primit banii de la casier/administrator iar acesta le va taia chitanțe celor ce au dat bani, cu titlul de plata fond de rulment.
Are dreptate daniel-mircea, nu se procedeaza asa, sa te-apuci la o sedinta sa ceri bani de la cei prezenti... nu știți ce idei îi mai vin:foottap:
au vrut sa procedeze asa, insa problema e ca ea nu mai vrea sa scoata din buzunar banii pe care i-a luat. fondul de rulment e 100 ron. Cei care au dat presedintei 30 vor mai da doar 70 ron acum.. dar cine pune diferenta?
Fond de reparatii
asinth
Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)