Am urmatoarea problema: sunt beneficiarul unui modem Huawey Internet mobil la o societate de telefonie mobila printr-un contract valabil pe 2 ani. Acest contract prevede clauze de reziliere undeva intre 200-300 euro.
La inceputul anului 2011 mi s-a defectat, l-am dus la o reprezentanta a societatii de telefonie mobila unde l-au tinut cam 2 saptamani si mi s-a dat un alt echipament care nu a functionat niciiodata. Initial am crezut ca avem noi o problema cu PC-ul, insa dupa ce a mai fost testat si pe alte sisteme concluzia a fost ca si acest modem este defect. Constatarea s-a facut in timpul unei interventii la un client, iar consecinta a fost ca am pierdut acest client.
Vreau sa subliniez ca nu reprezinta o problema acei 90 de euro care mai sunt de achitat pana la finalizarea perioadei de contract. Acel contract prevede furnizarea anumitor servicii pe care societatea de telefonie mobila nu le ofera.
Indiferent ca ne referim la celebra masina care fabrica bancnote de 100$ ("money-printing machine") vanduta cu succes de celebrul escroc V.L. sau la nu stiu ce dispozitiv miraculos prin care eu beneficiez de informatii prin eter, speta de fata o consider tot escrocherie si din cate stiu este prevazuta si in codul penal. Tehnicile sunt similare, in timp mascate fiind de contracte comerciale mai elaboarate si mai rau imi aduc prejudicii.
Ce pot face in aceasta situatie?
Daca sunteti persoana fizica, adresati-va Protectiei Consumatorului si sesizati aceste aspecte la ei. Intre timp trimite-ti-le celor de la telefonia mobila o notificare prin care le aduceti la cunostinta intentia dvs de a rezilia contractul din culpa lor exclusiva care se consta in serviciile defectuoase oferite si neoferirea unor servicii expres prevazute in contract. Pe langa aceste aspecte informati-i ca vor avea obligatia de a va achita daune-interese pentru repararea prejudiciului cauzat. De asemenea acea clauza care va impune anumite costuri in cazul rezilierii este abuziva; in sesizarea catre protectia consumatorului precizati si de aceasta clauza si tot cu privire la ea, aveti posibilitatea de a introduce in instanta o actiune in anularea acestei clauze pe considerentul caracterului ei abuziv. Trebuie sa stiti ca puteti realiza in paralel demersurile in fata Protectiei Consumatorului si cele catre societate sau catre instanta.
Sunt societate comerciala. Initial acest contract a fost facut pe persoana fizica. S-a facut transfer pe societatea mea pentru ca aveam nevoie de un asemenea serviciu. Am inteles ca nu pot formula plangere la OPC daca sunt persoana juridica. Mai rau de atat, desi am trimis screen shot-uri cu erorile de la acel terminal nici nu se mai sinchisesc sa-mi raspunda. Sincer am nevoie de un asemenea serviciu pentru ca sunt firma furnizoare de servicii IT numai ca ei se simt la adapost cu acea clauza contractuala.Cu alte cuvinte plateste si la sfarsit poti rezilia.
Chiar daca nu puteti face sesizare la OPC, puteti introduce in instanta o actiune in rezilierea contractului sau in constatarea nulitatii acelei clauze care este abuziva.