avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 485 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract vodafone
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract vodafone

Am incheiat un contract cu vodafone anul trecut in februarie. In noiembrie am plecat in China si nu am putut sa mai folosesc deloc telefonul. Am cerut rezilierea contractului si mi s-a cerut o taxa de reziliere. A m depus deja cererea scrisa de mana pt incheierea contractului si acum am primit notificare de la ei ca mi se inchide reteaua pana ce nu achit suma respectiva. Mentionez ca eu nu am putut folosi deloc telefonul din noiembrie si nici de cand am revenit in tara, martie anul acesta. Ce pot face in acest moment?
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 20:37, 4 Mai 2016
Conform dispozitii in vigoare taxa de reziliere unilaterala contract este abuziva
Potrivit art. 4 alin. 1 din Legea nr. 193/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
“o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor”.


Art. 4 alin. 2 din Legea nr. 193/2000)
.“o clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitatea consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respective”

Conform disp punctului r din Anexa la Legea nr. 193/2000 =anexa ce cuprinde lista clauzelor considerate drept abuzive,
„sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care (…) permit profesionistului obţinerea unor sume de bani de la consumator, în cazul neexecutării sau finalizării contractului de către acesta din urmă, fără a prevedea existenţa compensaţiilor în sumă echivalentă şi pentru consumator, în cazul neexecutării contractului de către profesionist”.


punctul j din Anexa la Legea nr. 193/2000).
„sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care (…) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:

- profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale”

Potrivit art. 84 din Legea nr. 296/2004 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare= Codul consumului,
“dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”.


Pentru a denunta unilateral un contract de telefonie mobila fara a achita pretinsa “taxa de reziliere”, un consumator, persoana fizica, trebuie sa formuleze o notificare de denuntare unilaterala a contractului de telefonie mobila, respectand un termen de preaviz (de regula de 30 de zile), iar apoi sa notifice oficial operatorul de telefonie mobila fie prin intermediul unui executor judecatoresc, fie printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire si continut declarat.
Daca, in urma notificarii consumatorului, operatorul de telefonie mobila refuza sa ia act de denuntarea contractului, dupa expirarea termenului de preaviz pe care consumatorul l-a acordat in notificare, consumatorul persoana fizica poate sesiza instanta de judecata cu o cerere de constatare a incetarii contractului.
Consumatorul poate alege sa denunte clauza abuziva formuland o sesizare organelor de control=autoritatea pentru protectia consumatorului
Potrivit art. 8 din Legea nr. 193/2000, controlul respectarii dispozitiilor legii se face de catre reprezentantii imputerniciti ai autoritatii nationale pentru protectia consumatorilor, precum si de catre specialisti autorizati ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.
Parcurgeti etapele mentionate si conditionat de raspunsul operatorului de telefonie mobila ,analizati oportunitatea sesizarii autoritatilor=opc,instanta

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie mierloiuionela mierloiuionela sunt interesat sa reziliez un contract la telefonia mobil, as vrea sa stiu daca se poate face fara costuri, cei de la respectiva companie mi-au spus ca taxa la ... (vezi toată discuția)
Contract telefonie mobila axw axw Buna ziua, Din motive personale as vrea sa renunt la un abonament Orange dar stiu ca se cere taxa de reziliere adica sa platesc abonamentul pe lunile ramase ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)