avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie nou infiintata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie nou infiintata

sunt o asociatie nou infiintata 2 scari din 3 dintr-un bloc cu desprindere din asociatie veche 3 blocuri a cate 3 scari. furnizorii de utilitati nu vor sa incheie contracte fara protocol financiar incheiat intre asociatia nou infiintata si asociatia mama.
Proprietarii din asociatia nou infiintata nu mai fac parte din vechea asociatie. cine face listele de plata si de ce ?
Cel mai recent răspuns: predescughe , utilizator 22:54, 25 Septembrie 2011
Pai....proprietarii din noua asociatie, atunci cand au vrut sa se separe trebuia sa intrebe in stanga si-n dreapta ce si cum cu facturile si apoi sa purceada la separare.

Normal ca furnizorii vor un protocol...ca sa stie cum factureaza.
Faceti un asemenea protocol pentru utilitatile pe care aveti contoare comune cu cea de-a treia scara si apoi mergeti la furnizor sa va faceti contractul. Sau montati-va contor de bransament separat pentru care furnizorul va va factura usor utilitatea respectiva.

Pana atunci faceti o intelegere intre cei ramasi pe acelasi contor cum va impartiti consumul.

Cum cine face listele? Noul administrator pe care noua asociatie l-a angajat.
sunt contoare pe fiecare scara.
pe ce baza face listele de plata daca furnizorii nu vor sa faca contracte.
pot sa trimit o adresa la asociatia mama si la furnizori sa imi timita copie dupa facturi.
Am uitat sa spun ca asociatia mama are un dosar la politie pentru vechea administratora pana in nov 2010. din nov 2010 proprietarii au pornit cu solduri 0. asociatia mama nu vrea sa incheie protocol financiar pe motiv ca nu au soldurile reale la furnizori, furnizorii nu vor sa incheie contracte decat daca le aduc protocolul financiat ( activ si pasiv ) incheiat cu asociatia mama, dar nu am gasit in nici o lege despre asa ceva. i-am reclamat pe cei de la apa rece la protectia consumatorului si cand au fist chemati au invocat un art. din lelea 139/N/ 1997. am cautat pe net acea lege si mi se pare ca este abrogata.. cei de la protectia cons. spun ca nu este. astept raspuns oficial. dar cum legea spune ca trebuie sa astept 30 zile. proprietarii nu mai vor sa plateasca listele de plata la asociatia mama mai ales ca cheltuielile adm sunt mai mari la asociatia mama si este si o debandada totala schimband 3 adm intr-un an.
Probabil ca asociatia mare are datorii la furnizori, de aceea acestia nu vor sa faca contracte cu noua asociatie decat dupa ce se constata care este partea ei din restante.
Pentru apa rece mai bine va faceti un contor de bransament separat pentru noua asociatie ca sa nu mai aveti probleme de niciun fel.

Incercati sa ajungeti la o intelegere cu conducerea asociatiei mari, sa faceti aceste protocoale pentru ca altfel nu va veti rezolva situatia. O simpla separare nu rezolva problemele pe care nu le-ati rezolvat in vechea asociatie!
nu se poate discuta cu asociatia mama. sunt acolo niste persoane care au ceva influenta printre locatari si care doar agita spiritele. au schimbat 3 adm intr-un an. mai nou la ultima adunare generala au ales un adm. adus de ei care cerea 4,60 lei net / ap si au fost 3 oferte
una de la o firma cu 4 lei/ ap fara alte cheltuieli in plus ( hartie, toner, telefon, benzina, etc) si una de la alt adm cu 7 lei brut
predescughe a scris:

sunt contoare pe fiecare scara.
pe ce baza face listele de plata daca furnizorii nu vor sa faca contracte.

Daca sunt contoare pe fiecare scara, inseamna ca furnizorul citeste lunar indexul fiecarui contor. Factura deocamdata, asa cum a fost si pana acum, se face pe asociatia mare, dar la factura, de regula se intocmeste si o anexa in care sunt consemnate distinct consumurile pe fiecare scara (daca fiecare scara are apometru, asa cum spuneti). In acea anexa sunt inregistrate indexul vechi si indexul nou al fiecarui apometru de bransament, din acestea rezultand si consumul pe fiecare scara.
Inaintati furnizorului un dosarel cu actele asociatiei dumneavoastra (statut, incheierea judecatoreasca, CUI, hotararea adunarii generale cu alegerea presedintelui si-a comitetului, contul bancar... ) si solicitati sa va inregistreze in evidentele lor. Explicati ca o sa incheiati si protocol cu asociatia din care v-ati desprins si-o sa suportati datoriile aferente asociatie dumneavoastra atunci cand acestea se vor stabili.
Pana o sa incheiati contract separat cu furnizorul solicitati sa va dea copii ale facturilor si a anexelor din care dumneavoastra o sa achitati direct in contul furnizorului partea ce va revine lunar conform facturilor.
Pe baza acestora si in functie de consumul masurat in apartamente, de modalitatea de gestionare a apei in asociatia dumneavoastra, intocmiti listele de plata.

Alte discuții în legătură

Impas la protocolul intre 2 asociatii de proprietari bsb1975 bsb1975 Buna ziua, La sfarsitul anului am reusiat sa ne infiintam o asociatie de proprietari doar pe scara noastra. Dupa lungi discutii presedintele asociatiei ... (vezi toată discuția)
Proprietari nemultumiti vor asociatie noua Alex58 Alex58 Santem un bloc cu 4 scari si 80 de ap.si santem toti in asociatia de proprietari.As vrea sa stiu daca se poate face o noua asociatie de proprietari pe doua ... (vezi toată discuția)
Separare asociatie proprietari mirelahanganu mirelahanganu Buna seara. Intampinam o situatie delicata in sensul ca la data de 04,09,2017 am dobandit personalitate juridica . Suntem o Asociatie de Proprietari nou ... (vezi toată discuția)