avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 806 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie nou infiintata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie nou infiintata

sunt o asociatie nou infiintata 2 scari din 3 dintr-un bloc cu desprindere din asociatie veche 3 blocuri a cate 3 scari. furnizorii de utilitati nu vor sa incheie contracte fara protocol financiar incheiat intre asociatia nou infiintata si asociatia mama.
Proprietarii din asociatia nou infiintata nu mai fac parte din vechea asociatie. cine face listele de plata si de ce ?
Cel mai recent răspuns: predescughe , utilizator 22:54, 25 Septembrie 2011
exact asa m-am gandit si eu sa fac. deci listele de plata le face asociatia noua?
Sigur ca listele de plata trebuie sa le faceti deacum in asociatia noua ca doar de aceea v-ati constituit in asociatie.
Luati-o de la zero. faceti listele cu repartizarea conform legii pe prima luna, fara restante, fara penalizari. Stabiliti imediat, daca nu ati facut-o inca un fond de rulment si-un fond de reparatii. Afisati-le si pe acestea pe prima lista, pe coloane separate, dupa cotele lunare.
Aceste fonduri pot fi afisate cu suma intreaga (de exemplu la un apartament 200 lei fond rulment si 200 lei fond reparatii) iar alaturat o nota in care mentionati ca fondurile pot fi achitate in 5 sau 10 luni. Or sa fie unii care platesc mai repede daca vad suma intreaga acolo decat sa puneti luna de luna cate 20 de lei. Sigur ca vor fi si unii care nu vor plati si carora trebuie sa le aplicati penalizari... Cu banii incasati platiti furnizorii, utilitatile, serviciile, salariile, impozitele...
Mergeti asa prima luna, a doua, pana incheiati protocolul cu asociatia din care v-ati desprins. Cand incheiati protocolul, in functie de cum ies socotelile puteti compensa datoriile catre acea acsociatie din fondurile ce va revin de la acea asociatie. Spun aceasta presupunand ca acolo aveti restante si penalizari, pe de o parte, dar aveti si ceva bani in fondul de rulment si reparatii pe fiecare apartament si proprietar, pe de alta parte. Un rol important aici o sa-l aiba cenzorul dumneavoastra si presedintele daca se pricepe la evidentele contabile.
Dupa incheierea protocolului, vedeti daca aveti de plata sau de incasat de la vechea asociatie.
In functie de siutuatia nominala, pe proprietari (ce trebuie sa fie o anexa a protocolului), faceti regularizarea si in fisele individuale deschise la noua asociatie pentru fiecare proprietar.
ok. am si acceptul verbal de la birouk de indrumare de la primarie. cam asa m-am gandit si eu mai putin fondurile, dar o sa ii propun comitetului ce mi-ati spus despre ele sa vedem ce o sa iasa. mersi mult pentru sfaturi si incurajari. esti un domn!!!!!!!!!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impas la protocolul intre 2 asociatii de proprietari bsb1975 bsb1975 Buna ziua, La sfarsitul anului am reusiat sa ne infiintam o asociatie de proprietari doar pe scara noastra. Dupa lungi discutii presedintele asociatiei ... (vezi toată discuția)
Proprietari nemultumiti vor asociatie noua Alex58 Alex58 Santem un bloc cu 4 scari si 80 de ap.si santem toti in asociatia de proprietari.As vrea sa stiu daca se poate face o noua asociatie de proprietari pe doua ... (vezi toată discuția)
Separare asociatie proprietari mirelahanganu mirelahanganu Buna seara. Intampinam o situatie delicata in sensul ca la data de 04,09,2017 am dobandit personalitate juridica . Suntem o Asociatie de Proprietari nou ... (vezi toată discuția)