avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 170 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... contabilitate asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

contabilitate asociatie

La asociatia de proprietari s-a efectuat reabilitarea termica prin programul Primariei.Lucrarile s-au terminat de mai bine de zece luni si receptia nu este semnata din cauza deficientelor de executie.Cu toate insistentele atat la primarie cat si la firma executanta acestea nu s-au remediat.Am solicitat situatie de lucrari care au fost avizate de presedintele asociatiei.Nu reusim si suntem amanati la o data neprecizata cu devizul final.Pe baza situatiilor de lucrari presedintele (inginer constructor deci in domeniu)a determinat un deviz final.Se obsearva ca sunt proprietari care au platiti mai mult decat trebuia pentru lucrare si acum cer restituirea banilor in plus.Administratorul solicita deviz final,hotarare de comitet executiv si abia apoi restituirea banilor pentru a plati cheltuielile comune.Cum se precedeaza legal in acest caz?Rog detalii.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:34, 7 Octombrie 2011
Aveti doua probleme si trebuie sa le tratati separat pentru a rezolva corect, dar nu vad care este legatura intre titlul subiectului (contabilitate) si continutul mesajului (neintocmirea documentatiei unei lucrari si restituirea unor sume catre proprietari).

Continuati demersurile pentru a finaliza lucrarea (remedierile de care ati amintit) si pentru intocmirea situatiei finale (deviz final, receptie, factura...).
In acest sens solicitati sprijinul Primariei, al Disciplinei in constructii, al Inspectoratului de stat in constructii, al protectiei consumatorului...

Sumele incasat de la proprietari pentru aceasta lucrare au fost probabil repartizate pe fiecare, in baza unui deviz estimativ. Acum, pana la intocmirea documentatiei finale, nu aveti de unde sa stiti exact daca sumele initiale trebuiesc suplimentate sau nu.
Asa ca puteti lasa banii acolo in evidenta asociatiei pana se finalizeaza documentatia. Daca, totusi este presiune mare din partea proprietarilor, pentru restituirea unor sume, faceti sau refaceti calculele pe sumele estimate si restituiti diferenta proprietarilor. Anuntati-i prin afisare ca atunci cand se va incheia documentatia se vor reface calculele si vor fi anuntati daca mai au ceva de plata sau de luat inapoi.
Oricum, din moment ce nu s-a facut devizul final sau situatia finala de lucrari, receptia, cred ca nici executantul nu a facturat total, a facturat doar ceva avans pentru materiale, facuri partiale.... Asa ca executantul nui poate avea pretentia sa-i platiti ceva fara documente.
In acest sens notificati si executantul, in scris si cu un termen scurt (10 -15 zile) sa intocmeasca documentatia, conform contractului, specificand ca altfel nu o sa puteti face platile, tot conform contractului.
Ultima modificare: Vineri, 30 Septembrie 2011
Adriantot, moderator
tot nu inteleg cum pot face conform legii restituirea acestor sume .
Banii sunt depusi intr-un depozit bancar.Ce pasi legal sunt obligatoriu de parcurs?
1.nu avem deviz final si nu o sa avem decat in anul ..... toamna.
2.presedintele asociatiei pe baza situatiilor de lucrari a determinat devizul .
3,daca comitetul executiv da o hotarare prin care se impune restituirea sumelor diferenta e legal?
4.se restituie banii din fondul de reabilitare cu dispozitie de restituire?
5.se emite chitanta pentru plata cheltuielilir comune cu acesti bani?
cam asta ma intereseaza
Daca nu aveti deviz final de la firma, cum sa faceti restituiri de fonduri? Asteptati sa primiti factura finala de firma si apoi puteti face orice reglari de sume in cadrul asociatiei.

Ce treaba are estimarea presedintelui cu factura de la firma? Si ce daca e inginer constructor, ce?
1. Devizul final se face de firma care a executat lucrarea. Daca nu a facut acest deviz inseamna ca nu are nevoie de bani. Daca o sa vina intr-o joi, la vara cu devizul, atunci discutati de plata acestei lucrari la acea data. Dar este bine sa-i notificati acum sa va intocmeasca imediat devizul.
2. Presedintele asociatiei poate verifica, poate sa-si dea cu parerea, sa solicite executantului refacerea, corectarea devizului..., dar nu intocmeste devizul. Asa, ca sa ajute executantul (daca acesta nu are specialisti) poate sa intocmeasca devizul contra unei sticle de palinca dar acesta apare ca intocmit, semnat si stampilat de executant si doar acceptat de presedinte.
3. Comitetul executiv poate sa ia o decizie si nu o hotarare. Aceasta decizie trebuie sa fie in conformitate cu hotararea adunarii generale dar mai ales trebuie sa tina cont de realite, adica membrii comitetului trebuie sa-si ia masuri pentru a avea in cont banii necesari achitarii lucrarii si sa nu duca asociatia in lipsa de lichiditati, ce ar determina intarzierea platilor, penalizari aplicate de furnizori...
4. Daca trebuie sa restituiti bani proprietarilor, aceasta se poate face:
- prin transferarea acestor sume de la fondul de reabilitare la cel de reparatii sau la cheltuielile lunare de intretinere.
- prin restituirea in numerar direct fiecarui proprietar pe baza unei "dispozitii de plata" completata de platitor (casier), confirmata de primire de catre proprietar prin semnata de primire (cu nume, CNP, data primirii...) si aprobata de presedinte. Aceasta se inregistreaza la plati in registrul de casa.
5. Cred ca ati formulat gresit intrebarea nr. 5.
Totusi, orice proprietar care aduce bani sa plateasca ceva la asociatie (intretinere, reparatii, fonduri, penalizari...) primeste chitanta de la casier pe care consemneaza suma primita de casier si achitata de proprietar (nume, adresa...)
Cand asociatia achita, restituie, da bani unui proprietar, intocmeste o dispozitie de plata pentru ca proprietarii nu au chitantierele lor pesonale, nu pot emite un document...
Reveniti daca nu este clar.
Ultima modificare: Marți, 4 Octombrie 2011
Adriantot, moderator
problema e ca lucrarile au fost platite integral in conformitate cu situatiile de lucrari emise de executatant si avizate de primarie si acum se urmareste ca cei care mai au de plata sa plateasca.
cum spuneam mai sus sunt cei care au platit integral sau mai mult decat trebuia si acestia solicita banii in conformitate cu aceasta situatie de lucrari executate
singura solutie legala e devizul final?

Alte discuții în legătură

Legalitate plata Marius0123 Marius0123 Buna ziua, Sunt cenzor al unei asociatii de proprietari si intampin urmatoarea problema. Exista o hotarare a comitetului executiv pentru schimbarea ... (vezi toată discuția)
Poate comitetul asociatiei de proprietari contrazice hotararea adunarii generale? husseincudop husseincudop Sunt proprietarul unei garsoniere situata la ultimul nivel .Timp de 2 ani am avut probleme cu acoperisul , acesta fiind spart iar asociatia a refuzat ... (vezi toată discuția)
Fisa postului-administrator imobile scrichy scrichy doresc un model pentru fisa postului,la administaratorii de bloc,cum se intocmeste,in cazul in care are si cumul de functii[contabil-casier],ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)