avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 951 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Contractul de prestãri servicii în domeniul SSM
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Contractul de prestãri servicii în domeniul SSM

Vă rog să mă ajutaţi în soluţionarea unei probleme legată de prevederile contractului de prestări servicii în domeniul SSM.

Având în vedere Normele Metodologice (actualizate) de Aplicare a Prevederilor Legii Securităţiişi Sănătăţii în Muncă nr. 319/2006
ART. 37
(1) În vederea abilitării pentru activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, solicitanţii vor transmite un dosar care va cuprinde următoarele documente:
...........................
c) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului, care să conţină codul CAEN corespunzător activităţii pentru care se abilitează, şi, după caz, copie de pe actul constitutiv;
.............................
Respectiv CAEN 7022- Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management


Întrebari:

1. Este greşit menţionat în contractul de prestări servicii la obiectul contractului: Consultantă la Activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15 din Normele Metodologice (actualizate) de Aplicare a Prevederilor Legii Securităţiişi Sănătăţii în Muncă nr. 319/2006 ?

2. Este normal ca o unitate care are încheiat un astfel de contract cu un serviciu extern să fie sancționată pe motiv că a fost încheiat doar un contract care are asigurată doar activitatea de consultanță și nu un contract pentru desfășurarea efectivă a activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15 ?

3. Care este codul CAEN care reprezinta „desfășurarea efectivă a activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15” ?
Cel mai recent răspuns: Octavia Turbatu , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 20:40, 14 Octombrie 2011
Având în vedere Normele Metodologice (actualizate) de Aplicare a Prevederilor Legii Securităţii şi Sănătăţii în Muncă nr. 319/2006

ART. 33
(1) Contractul încheiat între angajator şi serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie să cuprindă şi următoarele:
a) activităţile de prevenire şi protecţie care vor fi desfăşurate de către fiecare serviciu extern de prevenire şi protecţie;
b) modul de colaborare cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne şi/sau cu alte servicii externe de prevenire şi protecţie;
c) clauze privind soluţionarea litigiilor apărute între părţi.

(2) Serviciile externe de prevenire şi protecţie au obligaţia să pună la dispoziţia beneficiarilor de servicii informaţiile prevăzute la art. 26 şi 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza
servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
68/2010.

Din textul de lege nu rezulta ca in contract trebuiesc precizate toate cele 33 cuprinse la art. 15. Si nici existenta unui contract cadru care sa fie obligatoriu pentru toate firmele care presteaza astfel de servicii.

De asemenea toate 33 nu sunt realizabile de catre nici un lucrator desemnat sau serviciu extern.

Va dau un exemplu:
Art. 15.
2. elaborarea, îndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;

Masura dintr-un plan oarecare:

Upgradarea / inlocuirea sistemelor de calcul pentru a face fata cerintelor programelor de calcul cu care se lucreaza, sau termenului limita de executie a proiectelor.

sunt de acord cu urmatoarele :

sa elaborezi planul, sa-l monitorizezi, sa-l actualizezi

nu pot fi de acord cu indeplinirea planului:

Cum as putea sa upgradez / inlocuiesc sistemele de calcul ale beneficiarilor ???

Pot sa-i ofer consultanta ? cu siguranta ! dar resursele (financiare, umane, etc.) sunt ale beneficiarului, anumite activităţi de prevenire şi protecţie nu pot fi desfasurate de catre
lucratorii desemnati sau de catre serviciile externe ci doar de catre beneficiar chiar daca are curs sau nu in domeniul securitatii asa cum prevede legea pentru a se ocupa el de serviciile respective.

In schimb beneficiarul ce spune: Am contract cu firma X sunt asigurat, dar nu e nici pe departe adevarat, ar trebui sa investeasca mai mult in activitatea de prevenire si protectie.



Atat in lege cat si in norme, 80% din articole se refera la obligatiile angajatorului.
Angajatorul : decide, stabileste, aproba, trebuie , are obligatia sa...etc.
In realitate, angajatorul nu cunoaste si nu are timp sa organizeze activitatea de prevenire si protectie.
Atunci, angajeaza un specialist care sa se ocupe de tot.
DAR, raspunderea juridica este in primul rand a lui.
ITM-ul, va amenda societatea/ angajatorul, si nu pe lucratorul desemnat sau serv. extern.
Consultanta presupune o activitate temporara, ocazionala, dupa care colaborarea inceteaza.
SSM se face permanent, la toate locurile de munca.
Eu personal, semestrial fac nota de informare catre angajator, in care specific problemele care trebuiesc rezolvate ( EIP, PRAM, med. muncii etc ) nu se grabesc sa le rezolve, costa bani, dar eu tot le aduc aminte, in scris, am dovada, vine controlul, sa fie sanatos ! Plateste amenda, rezolva si aspectele sesizate de mine, nu poate spune ca nu a stiut, ca-i arat DOVADA......!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Baza legala. va2le3 va2le3 Buna ziua, Unitate cu 160 salariati si un punct de lucru in alt judet cu 92 salariati, un total de 252 salariati. Pentru fiecare locatie prin ... (vezi toată discuția)
In cazul in care o societate se abiliteaza ca serviciu ... Cascaridis Cascaridis Buna ziua, In cazul in care o societate se abiliteaza ca serviciu extern de prevenire si protectie, mai este nevoie de serviciu intern SSM sau activitatile ... (vezi toată discuția)
Transformare intreprindere individuala in microintreprindere 2017 berti berti Buna ziua, Sunt din 2011 Intreprindere individuala - fara angajati; desfasor activitatea principala : \" serviciu extern de prevenire si protectie\" - ... (vezi toată discuția)