Am lucrat la o firma din industria alimentara timp de 3 ani pe un post de CTC. Nu am semnat acolo nimic aditional contractului de munca standard referitor la vreo clauza de confidentialitate, dar in acel contract standard exista o linie la indatoririle angajatului in care se specifica obligativitatea pastrarii secretului muncii si confindetialitatea acesteia.
Am plecat de la acea firma si am primit acum o oferta de la o alta, care se ocupa cu exact acelasi lucru, acelasi domeniu, aceeasi specializare. Si e tot din acelasi oras.
Ce inseamna confidentialitatea? Pana unde se poate intinde ea, profesional vorbind? Daca am sa accept noua oferta as putea avea probleme cu fostul angajator din cauza ca imi folosesc cunostintele dobandite in firma veche pentru a munci in cea noua?
Potrivit art. 26 din Codul muncii, prin intermediul clauzei de confidentialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective sau în cele individuale de muncă.
Confidentilaitate implica confidenţialitatea obligaţia salariatului de a nu face publice datele secrete ale angajatorului - informaţiile clasificate care s-ar referi exclusiv la informaţiile (datele) stabilite de angajator pentru toţi salariaţii ca având caracter de secret de serviciu - si nu cunostintele dobandite in exercitarea functiei ocupate.