Buna ziua,
Sunt managerul unei firme mici, cu cativa angajati, cu ceva timp in urma am aflat ca sunt scurgeri de informatii din partea angajatilor catre fostii angajati si anumite persoane, nu tocmai bine intentionate fata de mersul firmei noastre.
Va rog mult sa imi comuncati daca ii pot pune sa semneze ceva clauze de confidentialitate suplimentare.
Deocamdata contr individ de munca, semnat de ei, prevede, la "Drepturile si obligatiile partilor" ca angajatul se obliga sa pastreze secretul de serviciu.
Eu doresc ca ele sa semneze ceva putin mai elaborat, amanuntit in asa fel incat sa fie inteles de toata lumea ce nu au voie sa spuna, sa faca.
Prin urmare va cer ajutorul, si in functie de raspuns, as dori sa colaborez, legal, cu un avocal_ consultant pentru realizarea, redactarea efectiva a acestor acte conform legii.
Multumesc mult,
Prin clauză de confidenţialitate, potrivit art. 26 alin. 1, părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă.
Clauza de confidenţialitate poate să vizeze pentru salariat o sferă mai largă de informaţii decât cea avută în vedere prin conceptele de "informaţii clasificate" şi "secrete de serviciu".
Din redactarea art. 26 alin. 1 din Cod rezultă că inserarea clauzei în contract produce efecte pentru ambele părţi, inclusiv pentru angajator. Angajatorul este ţinut conform art. 40 alin. 2 Iit. i "să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariaţilor', dar - ca şi în cazul salariaţilor - prin clauză de confidenţialitate acestuia îi revine o obligaţie cu un conţinut mai larg în comparaţie cu cea restrânsă care vizează doar informaţiile de ordin personal.