Buna ziua! Am urmarit cu interes subiectele postate pe acest site. Doresc sa stiu si eu cine inainteaza dosarele de pensionare ale angajatilor, angajatorul sau angajatul ?
Daca angajatorul are obligatia sa inainteze dosarul, ce act normativ reglementeaza acest lucru?
Va multumesc si va doresc o zi buna!!!:help:
Am inteles ca titularul isi depune singur dosarul, dar vroiam sa stiu daca exista vreo posibilitate de aflare daca a fost sau nu depus dosarul. Ar fi fost interesant un sistem informatic prin care sa se afle stadiile dosarelor (inexistent, in curs, finalizat...sau ceva de genu).
ART. 167^2 din Lg 19/2000
(1) În perioada eşalonării vârstelor standard de pensionare şi a stagiilor de cotizare prevăzute în anexa nr. 3, cererea de pensionare pentru limită de vârstă, pensie anticipată sau pensie anticipată parţială, împreună cu actele doveditoare, se depune de către SOLICITANT, în termen de 90 de zile de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare, la casa teritorială de pensii în a cărei rază se află domiciliul acestuia.
(2) În cazul persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I, II şi III, cererea de pensionare împreună cu actele doveditoare se depun de către ANGAJATOR sau instituţia care efectuează plata drepturilor de şomaj, după caz, în termen de 90 de zile de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare, la casa teritorială de pensii în raza căreia se află domiciliul asiguratului.
(3) Drepturile de pensii se acordă şi se plătesc în condiţiile prevăzute la art. 83, în raport cu termenul prevăzut la alin. (1) şi (2).
IN CONCLUZIE: pentru cei care sunt in activitate, dosarul de pensie se depune de catre ANGAJATOR, iar pentru cei ce nu vin din munca, isi depun ei dosarul.