As dori sa stiu daca platile depasesc incasarile, trebuie facut un contract cum ca am imprumutat intreprindere individuala cu bani.
Ce declaratii se depun?
Ce registre se completeaza?
O întreprindere individuală trebuie să ţină un Registru de încasări şi plăţi şi un Registru de inventar.
O intreprindere individuala trebuie sa achite un impozit pe profit de 16%, contribuţii la fondul asigurărilor de sănătate de 5,5% şi 0,85% contribuţie pentru concediu şi indemnizaţii, calculate la venitul net declarat.
Dacă are venituri de peste 35.000 de euro pe an, devine automat plătitoare de TVA şi trebuie să ţină un jurnal de vânzări şi cumpărări. Dacă are angajaţi, intervin obligaţiile declarative şi de plată pentru fiecare salariat. Nu uitaţi să depuneţi la administraţia financiară formularul 392, declaraţia informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii până pe 25 februarie.
Va multumesc pt raspuns, dar daca nu am angajati mai platesc sanatate si concediu si indemnizatii? Registrele pe care le completez : registrul jurnal de incasari si plati si raportul de gestiune periodic si NIR, dar nu stiu daca trebuie facut contract pentru ca platile depasesc incasarile? Astept un raspuns
si eu am o intreprindere individuala, neplatitoare de TVA.nu am angajati, nici macar eu nu sunt angajat, deocamdata nu am contract cu casa de sanatate si nici contributie pentru concediu si indemnizatii nu platesc.Doar registru de incasari si plati completez , de raportul de gestiune periodic acum aud prima data.Pe mine in schimba ma intereseaza urmatorul lucru: am avut un contract cu o firma, care mi-a dat un automobil pentru a ma deplasa pe aici pe colo perodic. toate cheltuielile pentru intretinere/alimentarea masini au fost suportate de mine. Pot deconta intretinerea masinii( service) si bonurile de motorina?Va multumesc pentru raspuns.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.