1. Actiune in pretentii pentru chirie, cu 2 parti: stat prin administrator RAPPS (declarata societate comerciala) vs persoana fizica
2. Statul a pierdut definitiv proprietatea (hotarare judecatoreasca)
3. La prima infatisare se ridica exceptia timbrarii sub sanctiunea anularii cererii de chemare in judecata iar judecatorul se antepronunta chiar daca existau cele 2 elemente definitorii anexate la intampinare (hotararea prin care administratorul pierduse proprietatea cat si hotararea altei instante (apel-deci putere de lucru judecat) in care se administratorul platise taxa de timbru tot pe o speta in pretentii)
4. Tot la prima infatisare la dosar se descopera o cerere depusa de un jurnalist care solicita accesul la informatii de interes public, cerere aprobata de judecator). Aprobarea data respectivului fiind concretizata prin aparitia unui articol defaimator in presa, avand in vedere prezentarea total distorsionata a adevarului.
5. Desi in sedinta judecatorul s-a pronuntat pentru respingerea execeptiei pe portal apare ca se acorda termen pentru a se lua la cunostinta de Intampinarea depusa???!!!!?//?
6. Cerere depusa pentru copie dupa caietul grefierului.
Din cate stiu: Orice persoana poate solicita informaţii de interes public unei institutii sau autoritati publice, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public. Cererea scrisa trebuie să cuprinda:
-autoritatea sau institutia publica careia ii este adresata cererea (Judecatoria respectiva);
-informatia solicitata, astfel incat să permita Judecatoriei respective sa identifice informatia de interes public;
Intrebarile mele sunt:
1. Se justifica aprobarea cererii jurnalistului de catre Judecator doar pentru ca persoana fizica parte purta un nume istoric de genul: Coposu, Ceausescu, Kogalniceanu, Iliescu, Regele Mihai, etc?
2. Antepronuntarea pe exceptia netimbrarii avand in vedere documentele de la dosar constituie motiv de recuzare al judecatorului, dar aprobarea acordata de catre judecator jurnalistului poate constitui un motiv de recuzare? Atitudinea vadit partinitoare a judecatorului care s-a pronuntat pe exceptia netimbrarii fara sa se uite pe documente fiind sustinuta si de aprobarea acordata ziaristului.
Cum poate fi sfatuita partea (persoana fizica) sa procedeze in consecinta tinand cont de aspectele de mai sus.
taxa de timbru se achita anticipat, in lipsa acesteia judecatorul nu poate analiza materialul probator.
Faptul ca a pus in vedere achitarea taxei de timbru sub sanctiunea anularii cererii nu inseamna antepronuntare, ci pur si simplu aduce la cunostinta justitiabilului care este sanctiunea in cazul in care nu-si indeplineste obligatia achitarii ei.
Cu privire la cererea ziaristului ... mi-e greu sa ma pronunt ... ca regula exista un judecator desemnat care analizeaza cererile formulate in baza legii 544/2001 .... nu stim daca acesta a avut acces la dosar sau i s-au comunicat anumite copii din dosar ... daca cererea a fost sau nu aprobata de judecatorul desemnat si ce anume informatii a solicitat zaristul.
Nu ati citit cu atentie. Judecatorul s-a antepronuntat respingand exceptia netimbrarii desi exista precedentul puterii de lucru judecat in speta similara, cu aceeleasi parti. Cat despre cererea ziaristului aceasta a fost aprobata de chiar de judecatorul care are speta.
În primul rând, faptul că s-a pronunțat în sală, în sensul respingerii excepției insuficientei timbrări, cum ați scris mai sus, nu înseamnă că s-a antepronunțat, ci pur și simplu a apreciat că s-a timbrat cererea, sau, dacă nu s-a pus în vedere reclamantului, pentru acel termen, cuantumul cu care trebuie timbrat, a acordat un nou termen de judecată, comunicând totodată și întâmpinarea.
Cu privire la cererea ziaristului, mi se pare revoltător ca un magistrat să încuviințeze o astfel de cerere. Dosarele instanțelor nu sunt publice (doar ședința de judecată e publică), iar informațiile cuprinse în acestea, cu siguranță că nu se înscriu în actele la care face referire Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public.