Va rog daca puteti sa ma indrumati cum trebuie sa procedez in urmatoarea situatie:
-sunt asociat in cadrul unei societati infiintate in 2009, eu am 30%, celalalt asociat, care este si administrator, 70%; acesta a decedat in ianuarie 2011 si din acest motiv nu au mai fost depuse declaratii.Actele societatii si stampila sunt la mostenitori(sotia si copilul), acestia refuzand sa faca succesiunea in firma pentru a putea inchide societatea, dupa ce am achita totul la zi.Eu sunt acum in situatia de a fi asociat, nu pot nici sa solicit un certificat constatator pentru a vedea care este situatia societatii la aceasta data, nu stiu cum sa procedez in continuare si care este raspunderea mea in aceasta situatie.Stiu doar ca la nivelul lunii ianuarie ar fi fost de achitat in jur de 2500 lei pentru a fi la zi.Intentia mea era sa solicit un punctaj la administratia financiara, pentru a vedea ce declaratii nu sunt depuse, sa le depunem si sa achitam la zi in vederea inchiderii societatii, insa nu pot face nimic daca mostenitorii nu fac succesiunea.
Va rog daca puteti sa ma ajutati cu un sfat.
Daca in actul constitutiv nu se prevede clauza de contiunare a activitatii societatii cu mostenitorii, acestia nu devin asociati, ci au dreptul numai la contravaloarea partilor sociale detinute de autorul lor. Deci? sunt acesti mostenitori asociati? sau sunt simplii creditori ai partilor sociale ale defunctului pe care-l mostenesc...
Puteti solicita certificatul constatator, de ce nu...doar ca va costa 25 lei (daca nu ma insel).
In actul constitutiv se precizeaza ca activitatea societatii se poate continua cu mostenitorii.In privinta certificatului constatator, stiu ca atunci cand se solicita se completeaza un formular care trebuie stampilat, iar eu nu am stampila.
- mergeti cu certificatul de inregistrare, si va faceti o stampila (e valabil si in copie).
- faceti un contract de cesiune, si cesionati-le lor partile dv. s-apoi faca ce-or vrea.
- ce vor ei de fapt, in legatura cu aceasta societate?
Toate actele societatii sunt la ei, nu am nici macar copii ale certificatului de intregistrare si ale actului constitutiv.
Din cate am inteles, doresc sa inchidem societatea, insa ca sa facem acest lucru, trebuie sa isi faca succesiunea; nu vor sa o faca pentru ca probabil considera ca vor deveni raspunzatori in locul administratorului.
Pentru a face un contract de cesiune, nu trebuie achitate debitele la zi? Inainte de a achita, trebuie facut punctaj si depuse declaratiile din urma si cine poate semna in locul administratorului daca acesta este decedat si mostenitorii nu vor sa faca succesiunea?
Intrebarea mea este daca eu fiind asociat cu 30% devin raspunzatoare in locul administratorului din punct de vedere contabil, in cazul in care ei nu au facut succesiunea ca mostenitori.
avand in vedere situatia de fapt si dorinta de a inchide societatea ... puteti sa solicitati dizolvarea si numirea unui lichidator in conformitate cu art 237 din lege 31/1990