avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Probleme facturare - litigiu transport
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Probleme facturare - litigiu transport

Buna ziua,
As dori sa expun o problema legata de un transport de marfa. Acum o saptama firma de transport la care sunt administrator a efectuat un transport de mobila noua din Romania pentru un hotel din Franta . La destinatie 8 cutii (din 219) dintre acestea erau ude iar o parte din piesele de mobilier dinauntrul acestor cutii erau umflate din cauza apei infiltrate. Paguba evaluata este de aprox. 1300 euro. Noi ne recunoastem vina si suntem de acord sa platim aceasta paguba, mai exact sa se scada din pretul transportului. Fiind primul incident de acest gen cu care ne confruntam as vrea sa stiu cum ar trebui sa tratam aceasta situatie. Eu am trimis deja factura cu pretul total al transportului care trebuia facuta conform comenzii de transport care am primit-o (cu pretul negociat si mentionat pe contractul de transport) . Insa firma nu o sa ne plateasca valoarea totala ci valoarea ramasa dupa deducerea sumei aferente daunelor. Deasemenea nu putem nici sa facem o factura mai mica chiar daca ne-ar trimite o comanda cu pretul dupa scaderea pagubelor caci nu s ar mai justifica acest transport deoarece cheltuielile sunt deja mai mari decat paguba. Daca ei ne emit o factura cu valoarea pagubelor atunci noi trebuie sa platim paguba iar ei transportul si intervine un alt aspect....ei daca ne platesc transportul nu au incredere ca noi le mai platim paguba si viceversa pentru ca deja a intervenit si clientul din Franta care vrea acesta mobila imediat si se discuta si despre suportarea cheltuielilor de transport de catre noi pentru a reintregi lotul de mobila trimis. Astept orice sugestie care ne-ar putea ajuta sa stingem acest litigiu pe cale amiabila si sa putem si justifica in mod corect in contabilitate factura si incasarea unui alt pret decat cel convenit initial.
Cel mai recent răspuns: davidc , utilizator 14:26, 22 Octombrie 2011
Va emit factura si apoi compensati valorile.
Astfel fiecare va avea factura lui inregistrata si nici nu ar mai fi probleme la plata.
Factura de transport este emisa in lei? Daca da, atunci rugati clientul sa va emita o facura pentru marfa depreciata tot in lei si procedati la compensarea sumelor prin intermediul Ordinelor de compensare. Factura va avea valoarea sub 10000 lei, deci nu va fi nevoie sa va inregistrati la I.M.I. .
Reveniti cu amanunte.

Nu am inteles ceea ce ati scris aici:
[...]deoarece cheltuielile sunt deja mai mari decat paguba.
:rolleyes:

Ultima modificare: Vineri, 21 Octombrie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Va multumesc pentru raspuns.Intr-adevar aveti dreptate, acea fraza a fost ambigua si exprimarea incorecta. Ceea ce voiam sa enunt este faptul ca cheltuielile cu transportul sunt mai mari decat valoarea facturii pe care as emite-o scazand dauna. Adica valoarea facturii este de vreo 2300 euro (facturat echivalentul in lei la data descarcarii) iar valoarea daunei de aproape 1500. Factura a fost emisa in lei deoarece s-a facturat firmei din Romania, nu clientului din Franta. As fi putut factura 800 de euro ca valoare totala a transportului si evitam in felul acesta emiterea altor facturi pe dauna si compensarea, insa cheltuielile sunt mai mult decat dublul acestei sume iar transportul ar fi facut in pierdere, lucru contrar scopului generic al oricarei societati comerciale. Deci ideea era ca am fi putut scapa mai simplu cu refacerea comenzii de transport de catre beneficiar si facturarea diferentei adica pretul ramas dupa scaderea daunelor, insa ar ramane o suma prea mica (800 de euro),de departe sub pragul de rentabilitate si care ma gandesc ca poate ar atrage semne de intrebare la un eventual control. Asta ar fi totusi solutia cea mai simpla insa nu as vrea sa iste suspiciuni. Apoi, solutia pe care o prezentati dvoastra este poate cea mai buna, insa din cate am auzit destul de delicata si de facut cu atentie. Nu am mai avut de-a face cu ordine de compensare pana acum insa stiu ca sunt formulare tipizate de Imprimeria Nationala inseriate, iar completarea lor trebuie facuta cu mare atentie si sincer sa fiu nici nu stiu unde se gasesc. Apoi, in acest caz cine ar fi initiatorul si cine destinatarul? Emite fiecare societate cate un ordin de compensare?
Procedeul nu este deloc complicat.

Ordine de compensare se achizitioneaza ori de la Imprimeria Nationala daca sunteti din Bicuresti, daca nu de la orice centru care comercializeaza imprimate cu regim special sau formulare tipizate.
Atat Dvs., cat si partenerul emiteti fiecare cate un ordin de compensare. Exemplarul albastru al acestuia se imperecheaza cu exemplarul rosu emis de partener si raman in firma. Nu este greu de completat un asemenea formular, trebuie numai atentie, sa nu existe modificari sau corecturi pe el.
Este insotit de un Proces verbal al sedintei de compensare.
Multumesc inca o data pentru lamuriri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ordine compensare eulia eulia Buna ziua! Daca firma noastra a emis mai multe facturi catre o alta firma, care la randul ei ne-a emis o factura de aprox. 19.000 lei, compensarea se face ... (vezi toată discuția)
Ordine de compensare publicshare publicshare Doresc sa stiu daca am avut un contract de barter cu o companie si trebuie sa emitem ordine de compensare,trebuie sa emitem amandoua firmele ordine de ... (vezi toată discuția)
Imbunatatire spatiu inchiriat birta birta am un contract de inchiriere de la persoana juridica in care se specifica compensarea chiriei cu cheltuielile de imbunatatire spatiu.care sint inregistrarile ... (vezi toată discuția)