avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 836 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbare administratie bloc.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbare administratie bloc.

In februarie 2010 a fost ales un nou comitet de administratie a blocului in care locuiesc pe motiv ca fostul administrator a furat S-a adirmat cu aceasta ocazie ca nu se pot recupera banii furati si nu poate fi dat in judecata pentru ca de fapt administratorul nu avea contract scris .Nu s-au predat vechile documente noii administratii . Asa ca, noua administratie a cerut constituirea altui fond de rulment si a altui fond de reparatii . &5% din proprietari sunt pensionari si au o varsta avansata .Tac si platesc si se ocupa de problemele lor de sanatate.. Totusi revizuind chitantele am constata ca din oct. 2007 cand m-am mutat in imobil am achitat in contul fondului de rulment 300 lei vechii administratii si 710 lei noii administratii pentru un total de 110 lei ( am adunat toate facturile )
Noua administratie afiseaza b doar 650 lei iar cei 300 lei ii consifera pierduti .
Ontrebare 1: IEste adevarat ca vechiul administrator neavand contract de munca scris, noua administratie nu il poate chema in judecata ?
Intrebare 2 Este adevarat ca vechiul administrator nu avea oblogatia de a da toate documentele asociatiei de proprietari noii administratii iar noua administratie putea sa isi inceapa mandatul de la zero cum a facut de altfel iar membrii sa fie jupuiti nu numai de fondul de rulment dar si de fonful de reparatii ce a trebuit si el sa fie reconstituit ?
Cine trebuie sa descurce itele in folodul membrilor asociatiei ?
?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 14:38, 25 Octombrie 2011
Noua administratie, (in numele proprietarilor pe care ii reprezinta) poate chema in instanta pe vechiul administrator pentru recuperarea sumelor pe care acesta "spuneti" ca si i-a insusit fara justa cauza, i-a furat!
Nu avea contract de munca, ne e relevant, fiindca ii cunoasteti datele, aveti chitante cu sumele achitate "vechiului administrator" stranse de la toti locatarii/proprietarii...eu spun ca aveti date suficiente.
Nu este normal sa achitati din nou, pentru ca fostul administrator sa se poata bucura in voie de banii d-voastra. Puteti eventual sa-i faceti si o plangere.
Da, avea obligatia sa predea toata situatia noii administratii.
Noua administratie probabil nu depune suficient efort pentru a va reprezenta interesele si se multumeste sa considere acei bani "pierduti".
Ce va priveste ca ceilalti tac? DVS solicitati fostului administrator sa va restituie sumele incasate de la dvs pt lucrarile de reparatii neexecutate, unele nu mai pot fi recuperate din cauza prescriptiei de 3 ani, insa daca va refuza comunicati-i ca in cauze penale prescriptia e de 5 pana la 7 ani. Iar pt faptul ca nu a avut contract scris sesizati ITM si CASS, a lucrat fara forme legale si a incasat remuneratie fara a achita cotele de contributii la sistemele de asigurari sociale.
@carolinagherman
Este adevarat ca noua conducere ar fi trebuit sa depuna efortul de a-l chema in judecata, dar ca persoana fizica, pentru ca si-a insusit niste sume fara drept, ar putea sa cheme in instanta si vechea conducere pentru faptul ca a permis unei persoane fizice "sa faca pe administratorul", incasand cotele de intretinere fara a avea un contract scris (de munca sau conventie civila). Este adevarat si ca vechiul administrator ar trebui sa predea actele. Dar cine il poate forta? O hotarare judecatoreasca, un executor judecatoresc.

Dv., inteleg eu din cele povestite, reprosati noii conduceri ca nu a facut cele necesare recuperarii banilor de la administrator si ca vi se cer alti bani. Reprosul este intemeiat pana la punct si anume pana acolo unde niste propretari de la dv. din asociatie s-au implicat in a prelua niste "frâie" zdrentuite si a stabiliza o situatie financiara dezastruoasa.
Daca acesti oameni nu s-ar fi implicat si nu aveati acum pe nimeni care sa se ocupe cat de cat de asociatie, daca nu aveati un alt administrator care sa va calculeze cotele de intretinere si sa realimenteze un fond de rulment foarte necesar.....ce-ati fi facut? Probabil ati fi fost lipsiti de utilitati...si nu pentru o luna, doua, ci pentru mai mult timp.
Cred ca atitudinea normala ar fi sa-i ajutati pe acesti oameni, dv. si alti proprietari mai "in putere", sa faca tot ce e posibil pentru stabilizarea situatiei financiare, dar si pentru a recupera sumele pierdute printre degetele vechiului administrator.
Nu puteti sa stati pe margine si numai sa criticati, atitudine contraproductiva, trebuie sa va si implicati.

Cred ca prioritatea cea dintai este de a avea o activitate curenta corecta, a incerca sa se pastreze utilitatile in functiune...si apoi de recuperare a banilor de la vechiul administrator.
Un proces impotriva unei persoane fizice (fostul administrator), cu implicarea consistenta a vechii conduceri a asociatiei, evident, este un proces greu de la care, personal, nu cred ca ar trebui sa aveti mari asteptari sau, in orice caz, nu imediat. Or asociatia trebuie sa mearga inainte si bine. Colectarea de noi sume pentru fondul de rulment trebuie facuta. Faptul ca nu vi se consemneaza in contul dv. niste bani dati pe timpul vechiului administrator, aceasta este firesc atata timp cat nu exista documentele predate/primite si cat acesti bani nu exista..
Mai intai preluati si studiati toate actele de la vechea asociatie, pentru ca s-ar putea ca sumele ,,lipsa'' sa aiba justificare in acte, ca fiind cheltuite exact pentru ce au fost colectate, adica pentru reparatii.
carolinagherman a scris:

1: IEste adevarat ca vechiul administrator neavand contract de munca scris, noua administratie nu il poate chema in judecata ?
2 Este adevarat ca vechiul administrator nu avea oblogatia de a da toate documentele asociatiei de proprietari noii administratii iar noua administratie putea sa isi inceapa mandatul de la zero cum a facut de altfel iar membrii sa fie jupuiti nu numai de fondul de rulment dar si de fonful de reparatii ce a trebuit si el sa fie reconstituit ?
Cine trebuie sa descurce itele in folodul membrilor asociatiei ?

1. Oare un hot are contract cu pagubasul? Noul administrator nu are nici in clin nici in maneca cu necazurile veci ale asociatiei dumneavoastra. Dar poate sa-l ajute pe noul presedinte si comitet care impreuna cu cenzorul sa faca lumina in documente.
Noul presedinte poate, in numele asociatiei, sa-i faca plangere la politie vechiului administrator si sa initieze o actiune in instanta pentru recuperarea sumelor lipsa.
2. Vechiul administrator avea obligatia sa predea toate documentele asociatiei la scoaterea acestuia din functie.
Noul administrator isi incepe activitatea de la data cand intra efectiv in functie si se bazeaza in activitatea lui pe toate documentele vechi sau noi pe care le are. De la "zero" nu exista!
Contributia cu sume suplimentare a proprietarilor pentru completarea fondurilor este normala in situatiua descrisa de dumneavoastra si nu este o jupuire a membrilor din moment ce aceasta s-a hotarat de proprietari, acestia achita sumele pe baza de chitante...
Descurcarea itelor este o sarcina grea pe care o are noul presedinte, membrii comitetului, cenzorul si noul administrator dar numai ajutati de dumneavoastra, de proprietarii care i-ati ales sa va reprezinte.
Daca proprietarii, in majoritatea lor, considera ca noua conducere nu-si face treaba, convocati adunarea generala si alegeti pe altii, eventual chiar dintre cei nemultumiti astazi.
Asa ca descurcatul itelor, cum spuneti dv, in final si in mod permanent, este la indemana proprietarilor membri ai asociatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare - fondul de rulment ContSters295342 ContSters295342 buna seara, Anul trecut fosta administratora \\"a furat\\" cam 31300 ron ( am facut expertiza si asteptam un raspuns ), dar nu asta este problema si ... (vezi toată discuția)
recuperare fond de rulment carolinagherman carolinagherman Am redobandit apartamentul confiscat de stat in urma unei decizii judecatoresti prin care s-a anulat contractul de vanzare cumparare. Vechiul proprietar a ... (vezi toată discuția)
Reprezentant legal a.p. courvoisier courvoisier Asociatia nu mai are reprezentant legal. Cui adresezi o solicitare, pentru a primi raspuns in scris si/sau pentru a rezolva o problema de \"asociatie\". Din ... (vezi toată discuția)