Un fost angajat a demisionat din anul 2010 de la firma noastra iar carnetul de munca a ramas la firma deoarece mai avea ceva datorii catre noi.
I-am facut o instiintare acasa pentru a-si ridica carnetul de la sediul firmei si nici pana la aceasta data nu s-a prezentat.
Ce este de facut in acest caz ?
1. Ati procedat ilegal cand i-ati retinut carnetul de munca pentru unele debite ale salariatului catre angajator.
2. Decretul 92/1976 privind carnetul de munca spunea:
Art. 4.
(1) Carnetul de munca este un act personal al titularului si nu poate fi cedat sau instrainat. Carnetul se pastreaza de unitate atit timp cit titularul este incadrat in munca, acesta avind dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor inscrise in carnet.
(2) La incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
(3) La reincadrarea in munca, precum si in cazul incadrarii prin transfer, unitatea este obligata sa ceara, iar cel in cauza sa depuna carnetul de munca.
Art. 5. - Carnetul de munca poate fi retinut numai de organul de urmarire penala, pentru cercetari in legatura cu datele pe care le cuprinde. Organul de urmarire penala este obligat sa elibereze, unitatii sau titularului, dovada de retinere a carnetului de munca.
3. Daca i-ati scris sa vina, si aveti confirmarea de primire a adresei dvs., recomandarea mea este sa ii expediati carnetul de munca prin posta, cu valoare declarata si confirmare de primire.