Pilu a scris:
Pe tabelul cu cheltuielile pe luna septembrie, la toti proprietarii li s-a trecut consumul de apa indicat de contorul din apartament si in plus, mai este o rubrica "pierderi apa" unde s-a trecut 120 m.c. (f. mult), care s-a repartizat pe fiecare apartament, in functie de suprafata utila.
Din aceste prime randuri se vede clar ca a fost o pierdere si nu o diferenta de apa. De-altfel, asa cum se preciza mai sus, din cauza clasei de precizie, a citirii la ore sau zile diferite, a picaturilor nemasurate..., nu se poate ca diferenta sa depasaeasca 10% din factura.
Asa cum s-a afisat, a fost o pierdere, o avarie.
Numai ca aceasta trebuia explicata, adusa la cunostinta proprietarilor. Si sigur ca o avarie nu te anunta cand apare, dar atunci cand se produce, ca in cazul de fata, administratorul trebuie sa ia masuri cat poate de repede. Se remediaza avaria, se discuta apoi in comitet si se realizaeza si alte lucari pentru a nu mai avea pierderi. Se poate trasa sarcina administratorului sa viziteze zilnic subsolul sau/si se angajeaza un instalator.
Dar pana la luarea masurilor pentru viitor, acum este aceasta pierdere de apa de 120 m.c.
Aceasta se repartizeaza pe lista de plata conform deciziei comitetului executiv. Daca membrii comitetului au adopatat un regulament de gestiinare a apei, acesta se aplica de administrator. Daca nu au adopatat un asemenea sistem, vor discuta luna de luna fiecare situatie, fiecare pierdere sau diferenta si vor decide atunci.
Asa ca este posibil ca administratorul sa fi intocmit listele de plata conform deciziei comitetului, avand in vedere ca, legal, listele de plata se intocmesc de administrator dar se verifica, semneaza si aproba de catre cenzor, presedinte sau membrii comitetului.