Buna ziua,
As dori un sfat in legatura cu un accident in care eu sunt cel pagubit, cel vinovat si-a recunoscut vina, politia a fost la locul accidentului si a intocmit proces verbal celui vinovat. Asigurarea insa a intors dosarul de la plata pe motiv ca trebuie sa il tina 90 de zile in verificari. Cum as putea sa scurtez aceasta perioada? Mentionez ca este vorba de un tir, singurul care il detine societatea noastra de care ma ocup eu si sotul. Nu avem alte venituri si ar insemna o nenorocire pentru noi sa stam 90 de zile. As dori sa mai spun ca domnul vinovat nu a contestat pv in schimb domnul de la asigurari la chemat la sediu si i-a spus sa semneze o cerere precum ca nu este de fapt vinovat, altfel soc de asigurari il v-a da pe el in judecata.
Evenimentul s-a intamplat pe 2 oct. 2011 iar asiguratorul si-a chemat asiguratul pentru cerere pe 20 oct. 2011. Ce inseamna si ce efect are aceasta cerere?
Va multumesc!
Societatile de asigurare au la dispozitie un termen de 90 de zile pentru efectuarea unor investigatii interne legate de accident. Asa nu inseamna ca respectiva societate de asigurare trebuie sa utilizeze toate cele 90 de zile. Solutia in dosarul de dauna poate fi data si mai devreme. Exista o practica de tergiversare a rezolvarii dosarelor de dauna din varii motive.
Daca aveti dovezi ca inspectorul de daune a obligat pe celalalt conducator auto sa-si schimbe declaratia actionati in consecinta intrucat aceasta o fapta ilegala.
PROBLEME CU FIRMA DE ASIGURARI
Va multumesc de raspuns!
Am citit ca sunteti specializat in accidente rutiere si as dori sa v-a explic putin cum s-a intamplat si sa inteleg si eu de ce oare tipa atat dl. inspector de la asigurari ca nu vom primi nimic.
Soferul societatii noastre circula cu tir-ul pe un drum european, in localitate, cu o singura banda pe sens. La un moment dat in fata lui un tir incetineste,si opreste(fara a semnaliza vreo intentie) moment in care se asigura din fata si din spate si intra in depasirea tiru-lui, mentionez nu avea depasirea interzisa prin nici un indicator sau marcaj. Cand a ajuns cu cabina aproape la jumatatea remorcii tiru-lui din fata acestuia face stanga un autoturism care vroia sa intre pe o alee( o straduta laturalnica. totul se petrce intr-un sat din judetul Constanta). Pentru a-l evita soferul franeaza si trage de volan dreapta evitandul. Trece milimetric printre tirul oprit si turismul care facu-se stanga, pierde controlul, sare santul dupa margine si intra intr-un zid de beton cu partea stanga remorca venind si lovindu-l si pe dreapta.
Asta este tot evenimentul pentru care acum dl. de la verificari al soc de asigurari spune doar ca de ce soferul nostru a depasit si mai grav nu este impact material.
Dar eu stau si ma intreb: oare chiar nu trebuie sa mai evitam impactul ca sa nu cumva sa ramanem pagubiti?
Dl vinovat si-a recunoscut vina spunand ca nu s-a putut asigura si din spate deoarece era tirul celalalt si dansul nu era incadrat la axul drumului si se scuza ca in oglinda vedea de fapt tirul din spatele lui, atunci a presupus ca s-a oprit toata lumea si astepta sa faca dansul stanga pe aceea alee care de fapt era blocata de o masina si astepta sa se deblocheze.
Va rog sa-mi spuneti si parerea dvs. de specialist. Va multumesc mult!
Multa sanatate!
Micsorarea vitezei unui autovehicul prin franare este semnalizata, fara interventia conducatorului auto, prin aprinderea luminilor rosii ale lampilor spate. conducatorii auto care veneau din spate aveau posibilitatea sa observe ca autovehiculul din fata isi micsoreaza viteza. Faptul ca la autovehiculul care isi micsora viteza nu erau in functiune lampile de semnalizare stanga sau dreapta denota ca in fata exista un pericol si conducatorul respectivului autovehicul a fost obligat sa faca o manevra de oprire involuntara. In aceasta situatie si conducatorii auto ce veneau din spate trebuiau sa procedeze la fel.
accidentul de circulatie s-a produs pe un drum national cu o singura banda de circulatie pe sens. In general, latimea unei benzi de circulatie este de 3,50 m (la drumurile nationale), iar latimea autovehiculului TIR este de 2,50 m. In viraje latimea culoarului de trecere este mai mare, iar raza de virare este mare in comparatie cu cea a unui autoturism. In aceste conditii cred ca autoturismul aproape ca isi terminase virajul. Cred ca distanta de la care conducatorul auto care efectua depasirea a avut posibilitatea sa observe autoturismul era mai mare decat cea pe care o mentionati Dvs. in mesaj.
Modul concret de producere a accidentului de circulatie sepoate stabili numai studiind dinamica deplasarii autovehiculului TIR. Cu aceasta ocazie se pot stabili si posibilitatile de evitare a accidentului, de catre cine si prin ce manevre.
Exista posibilitatea ca societatea de asigurare sa fi solicitat efectuarea unei expertize extrajudiciare, iar hotararea privind dosarul de dauna (aprobare sau respingere) va fi luata abia dupa efectuarea expertizei. In faza actuala Dvs. nu puteti sa faceti altceva decat sa insistati asupra urgentarii rezolvarii dosarului de dauna.
Stiu ca raspunsul meu va va dezamagi, dar, in primul rand, nu cunosc toate detaliile concrete ale accidentului de circulatie, iar, in al doilea rand, formarea unei opinii concrete in acest caz depaseste limitele acestui forum.
Va doresc rezolvare grabnica a problemei.
Mai nou , in conflictul dintre dumneavoastra si firma de asigurare se poate ajunge la un rezultat favorabil pentru ambele parti, prin intermediul unui mediator. Astfel ve-ti rezolva problema, economisind timp si bani.
Cautati pe internet " tabloul mediatorilor ", alegeti un mediator din localitatea dvs, luati legatura cu el.
Cum descrieti evenimentul , inseamna ca nici soferul Dvs nu a luat toate masurile de siguranta ptr efectuarea unei depasiri corecte . Consider ca acest caz poate sa ajunga oricand in instanta , mai ales ca asiguratorul are o certitudine ca soferul Dvs a parasit partea carosabila , fara impact material cu cealalta masina , datorita manevre imprudente create de soferul Dvs . In asemenea situatie chiar are dreptul sa cerceteze asiguratorul imprejurarile accidentului .
Va facut macar constatare ? Asta e obligatoriu sa faca , chiar daca vor sa faca cercetari . Daca nu vreti sa pierdeti multi bani prin stationarea masinii , va recomand sa reparati in baza constatarii facute de asigurator . Daca in timpul reparatiei apar vicii ascunse , sa notificati in scris sa faca reconstatari .
Daca nu doresc sa faca , faceti poze suficiente care sa dovedeasca aceste vicii ascunse .
Daca dupa 90 de zile nu primiti un raspuns , faceti o notificare de conciliere prin avocat , sesizati CSA , asteptati un raspuns de la CSA , dupa care dati in judecata asiguratorul .
Solutie mai buna din pacate nu vad ptr Dvs .