Legătura între dreptul civil şi legea administraţiei locale( legea nr.215/2001) este că acestă lege nr.71/2011 modifică la art.89 legea nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia , abrogând articolele care prevăd dreptul de proprietate publică aparţinând statului sau unităţilor administrativ-teritoriale, asupra bunurilor care potrivit legii sau prin natura lor ,sunt de uz sau interes public; abrogă art.7 din legea nr.213/1998 privind dobândirea dreptului de proprietate publică; abrogă art.10. art.11, art.12 privind darea în folosinţă gratuită , în administrare a bunurilor din domeniul public, abrogă art.13, art.17;
Abrogând aceste articole din legea nr.213/1998 nu mai este coroborare cu articolele corespunzătoare din legea nr.215/2001 a adminisztraţiei publice locale, caRE NU LE-AM GÃSIT ABROGATE PRIN LEGEA NR.71/2011, ASTFEL CÃ SE CREAZÃ CONTRAZICERI, NECOROBORARE.
Am inteleg, daca o spui de la inceput... Concretizarea este ca o ochelari ce te ajuta sa vad de la distanta obiecte intr-o padure de copaci mare.
Regimen juridic a proprietatea publica este modificat, nu legea administratiei locala.
Oricum si pe calea de consecinta daca exista contrazicere, aceasta: Existe o abrogarea sau modifcare generala cu legiile care contrazice cod civil in ceea ce privest regimen bunurilor, art. 6 alin 6 NCC si art. 5.alin 2 din Legea 71/2011).
O sa vedem ce zice Cód civil si ce legea administratiei locala atunci cand reguleaza regimurile de proprietate.
Cod civil reguleaza proprietatea publica la articole 858-875; si acolo stabileste modul de dovandire acestor proprietatii, precum drepturile reale care o limita la trei.Din aceasta cauza s-au depistat acele articole abrogate sau modificate, mentionat de dv., dar in legea administratiei locala exista acelas problema?. Ce spune legea: art. 125, intre altele perfect legale, drept de arendare, trebuie sa intelege modificat? Nu, intrucat art. 861 alin 3 stabileste ce acestor bunuri poate fi dat in arenda, in folosinta sau concesionate.
Daca sunt de domeniul privat a administratia locala, poate si sa-l vinda?. La noul cod nu se reguleaza acestora bunuri de domeniu privat (art. 858 si 859 alin. 2 in legatura cu 864) ale stat sau administratiile, ramanand acestora sub regimen comun doar ce regulat prin lege, adica legea administratia locala cumple functia de a completa cod civil in ceea ce priveste modul de a vinde acestor bunuri de domeniu privat (hotararea, clasificarea, etc.).
Art. 126 din legea administratia locala, contrazice articolui 874 al noul Cod civil?. Nu vad de ce.
Si celealte vad ce sunt toti conform.
Daca dv vedeti contrazicerea sau necoroborarea, ar fi bine sa ne precizati in ce cazuri.
In schimb e clar ce articol 7 a legea 213/1998 trebuia sa se modifice ca sa facut o mai mare si preciza prevedere la cod civil (nu din cauza ce este incompatibil in general ci doar pentru ca se schimba niste cuvinte tehnice gresite de acolo ca celea ce priveste concept de drepturile reale, 862 NCC si 13 a legea 213/1998).
Art. 7 stabilea moduri de dovandirea proprietate publica, ceea ce este insusit si modificat prin articol 863.
Art. 10 tot este modificat si insusit prin art. 864; art. 12 este regulat actual la articole 867-870.
Art. 13, la 862 nu ca drepturile reale ci si ca limitele exercitarii dreptului de proprietate publica.
Si la urma, art. 17 este insusit si modificat la art. 874 si 875. Se face asa cum ceilalti o regularea mai mare si preciza in noul cod civil.
S-a trecut la cod civil din cauza caracter general de aplicare acest cod in ceea ce priveste bunuri. Ramane legea administrativa pentru a dispune cum va face.