avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1373 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Mi se poate desface contractul de munca pe baza ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Mi se poate desface contractul de munca pe baza avertismentelor?

Lucrez ca casiera,la un market.Pentru plusuri mai mari de 25 lei si minusuri de 20 lei primim avertismente pe care noi le semnam.Acum am primit un avertisment final in care scrie ca mi se va desface contractul de munca la urmatoarea abatere de genul de mai sus.Am refuzat sa semnez,la care mi s-a spus k nu e obligatoriu numai trebuie sa scriu ca 'refuz sa semnez' si sa ma si semnez acolo.E o
cacealma...mi s-a spun k nu neaparat o sa mi se desfaca contractul de munca dar o sa ma puna sa platesc.Cum sa nu ma poata da afara daca eu semnez...prin asta eu sunt deacord sa mi se desfaca contractul.Cum sa procedez?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:51, 18 Noiembrie 2011
1 - intamplare
2 - coincidenta
3 - repetare - rea-credinta, incompetenta., etc.


ART. 61 - C.Muncii
Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care ţin de persoana salariatului în următoarele situaţii:
a) în cazul în care salariatul a săvârşit o abatere gravă sau abateri repetate de la regulile de disciplină a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, ca sancţiune disciplinară;

Daca ati fi angajator, sau judecator...care ar fi cifra pe care sa o considerati "abateri repetate"??? Eu, de asta am folosit sintagma "CEL PUTIN 3 intr-un an"
Unde legea nu distinge, nici interpretul nu trebuie să distingă – ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus ... atat timp cat legiuitorul nu a impus un anumit numar de abateri repetate si intervalul in care au fosta savarsite se pot lua in considerare si doua abateri ...