Daca problema este descoperita in timp ce masina era in garantie, se poate repara si dupa ce termenul de garantie este trecut.Daca aceeasi problema reapare dupa ce a fost rezolvata, si masina nu mai este in garantie, se repara pe cheltuiala service-ului, fiindca se considera a fi din cauza lor reaparitia problemei.
In cazul in care nu gasiti intelegere la acel service, va adresati Oficiului pentru Protectia Consumatorului al carui telefon este scris chiar in incinta service-ului.
Multumesc pentru raspuns.Faptul ca un autoturism nou,in garantie,care mai si costa o groaza de bani,sta in ultimele 4 luni mai mult pe la service,noi platind rata si nebeneficiind de masina,nu mi se pare in regula.Din nou, de o saptamana masina este la service si mi se spune ca incearca sa se rezolve situatia,situatie care probabil ii depaseste...Nu am nici o cale legala sa actionez?Este posibil sa aiba un viciu de fabricatie.Problema este ciudata deoarece testerul care ar trebui sa diagnostigheze corect masina nu arata ca aceasta ar avea ceva,desi autoturismul nu functioneaza cum ar trebui,lucru constatat si de cei de la service.
O situatie asemanatoare am avut si eu, numai ca cei de la service imi rezolvau problema insa aceasta reaparea dupa doua saptamani.Acest lucru a fost repetat de 4 ori, pana la urma aceea eroare nu a mai aparut.
Cei de la service ar trebui sa anunte producatorul auto in privinta problemei si ar trebui sa schimbe tot ceea ce tine de acea defectiune.
Nu cred ca sunt atat de batuti in cap incat sa nu vada motivele aparitiei...
problema este de natura fizica sau este o eroare a calculatorului ?
Am si eu o problema dar cu un auto rulat :
Avand afisat pe site reclama cu o serie de auto rulate si transmitand clientului ca sunt masini testate si verificate cu istoric de achizitie si service ,garantie conform normelor in vigoare , am hotarat sa achizitionam de la aceasta societate cu plata numerar un autoturism marca Hunday Accent 1,4 benzina pentru al folosi in cadrul firmei.
Imediat dupa achizitionare l-am verificat intrun service autorizat - unde au descoperit o serie de defectiuni foarte grave punand ca verdict conform fisei tehnice (auto nu poate circula in conditii de siguranta) .
Vorbind cu ei despre acele probleme, au trimis o parte din piese .Dupa indelungi convorbiri telefonice, email-uri trimise si fara niciun rezultat am sunat la call center am depus o sesizare in acest sens . Am fost sunat si mi-a transmis pe un ton grav ca autoturismele second-hand care sunt cumparate de o persoana juridica nu au nicio garantie., complimentandu-ma cu proverbul romanesc -Cine nu deschide ochii deschide punga ! Mentionez faptul ca la achizitionarea autovehicolului sa spus ca am 6 luni garantie de catre vanzator
Prejudiciul pe care faptuitorul mi l-a creat este ca nu ma pot folosi de bunul cumparat deoarece este tras pe dreapta din motive tehnice .
Catalizator +sonda lamda defecta aprins permanent
Coloana de directie ( se rigidizeaza volanul in mers si se aprinde martorul EPS in bor
Tacanit de culbutori ori tacheti (nu stiu nici ei trebuie desfacut motorul)
Cutia de viteze de schimbat furca ambreiaj si articulatie sferica
Vreau un sfat ! Cu stima !
Problema la autoturismul nostru este urmatoarea:masina are cutie automata iar atunci cand accelerezi si vrei o viteza mai mare este posibil ca tu sa apesi acceleratia si sa constati ca s-a schimbat viteza,insa intr-o treapta inferioara ceea ce este si extrem de periculos pt ca te poti afla intr-o depasire.Toata saptamana aceasta a stat din nou in service, au spus ca ne-o dau luni,ca spera sa fie totul OK.Este,cred ,a patra oara cand sta cate o saptamana la service si dupa ce ne-o dau constatam ca problema nu a fost rezolvata.Ultima data au schimbat turbina,au crezut ca e de acolo si de fapt nu era asa.Ideea este ca nu stiu ce sa fac.Stiam ca in alte tari,in Statele Unite de exemplu,daca autoturismul nou,in garantie,are o problema care reapare,proprietarului i se da alt autoturism.Stiu ca nu traim in State,dar o protectie minima, a noastra ca si cumparatori trebuie sa existe.