avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme autoturism nou cumparat.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme autoturism nou cumparat.

Buna ziua.
In data de 26.10.2020, am achizitionat un autoturism nou, marca KIA, de la reprezentanta KIA. In data de 28.03.2021, la pornirea autoturismului s-a auzit un zgomot strident, fapt ce m-a determinat sa opresc motorul si sa las masina in parcare. In data de 29.03.2021, am dus masina pe o platforma auto la sediul reperezentantei de unde a fost achizitionata masina. Nici pana astazi (05.05.2021) nu mi s-a comunicat, in mod clar ce defect are masina, ce piese au fost comandate si nici cat dureaza reparatia. La insistentele mele (telefonice), in functie de cu cine vorbeam mi se comunica alta piesa defecta. Intr-un final mi-au comunicat (telefonic) ca este o problema sensibila, masina avand un defect de fabricatie. In data de 20.04.2021, mi-au dat spre utilizare (pana la remedierea problemei) o alta masina. Intrebarile mele sunt:
1. ce pot face (legal) pentru rezolvarea problemei?
2. deoarece defectiunea s-a produs in primele 6 luni de la cumparare (în temeiul Legii nr. 449 din 12.11.2003 – republicată, privind vanzarea produselor şi garanţiile asociat acestora, (publicată în Monitorul Oficial nr. 247 din 06.05.2008), atunci, lipsa de conformitate apărută se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia), pot solicita a mi se da un alt autoturism nou, aceeasi marca si acelasi model?
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Roncatto12345 , utilizator 09:36, 11 Iunie 2022
Bună seara,
In primul rand, orice mașină noua achiziționată beneficiaza de asistență rutieră, in caz de defecțiune (verificați condițiile din carnetul de garanție)
In al doilea rând, autoturismul trebuia dus în reprezentanta KIA
In al treilea rând, service-ul KIA trebuia să vă deschidă o comanda cu defectul reclamat și să va comunice daca defecțiunea reclamată face obiectul garantiei
Dacă aveți aceste documente, puteți sesiza protectia consumatorului pentru faptul că, unitatea service nu v-am rezolvat problema in termen de 15 zile de la data deschiderii comenzii de intrare în service.
Daca nu aveți aceste documente, solicitati-le de la service.
În același timp faceți reclamație la importatorul mărcii KIA in Romania.
In momentul da fata, nu puteți cere înlocuirea bunului, până nu faceți dovada că defecțiunea nu se poate remedia.
Succes!

Ultima modificare: Marți, 1 Iunie 2021
gi-jane2, moderator
Bună ziua.
Mulţumesc frumos pentru răspuns.
Precizez faptul că maşina a fost transportată pe platformă auto, la reprezentanţa KIA de unde a fost cumparată.
S-a deschis fisă de service, mi-au fost comunicate defecţiunile (la nenumăratele insistenţe, atât telefonice, cât şi în scris). Problema este că durează foarte mult (astăzi 01.06.2021, au trecut mai mult de 2 luni de când s-a constatat defecţiunea). Am sunat şi la importator, dar mi-au dat nişte răspunsuri, de am rămas .............. mască.
Toţi îmi spun că ei nu au nici-o vină, dar eu stau cu maşina în SERVICE din 29.03.2021.
Vă multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 1 Iunie 2021
artmir, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună seara,
Apelați la protecția consumatorului, punandu-le la dispoziție fisa de service și toate corespondentele avute în scris cu unitatea service. Orice problemă apărută în perioada de garanție trebuie rezolvată în termen de maxim 15 zile de la data deschiderii comenzii de service.
Studiați legea 449/2003, cap. III.
Succes!

artmir a scris:

Bună ziua.
Mulţumesc frumos pentru răspuns.
Precizez faptul că maşina a fost transportată pe platformă auto, la reprezentanţa KIA de unde a fost cumparată.
S-a deschis fisă de service, mi-au fost comunicate defecţiunile (la nenumăratele insistenţe, atât telefonice, cât şi în scris). Problema este că durează foarte mult (astăzi 01.06.2021, au trecut mai mult de 2 luni de când s-a constatat defecţiunea). Am sunat şi la importator, dar mi-au dat nişte răspunsuri, de am rămas .............. mască.
Toţi îmi spun că ei nu au nici-o vină, dar eu stau cu maşina în SERVICE din 29.03.2021.
Vă multumesc anticipat.

@artmir - imi poti spune te rog daca ANPC te a ajutat? Sau daca ai rezolvat cu Kia? Eu sunt in aceeasi situatie ca tine, cu masina in service de 2 luni si mecanicii nu gasesc problema. Multumesc
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Iunie 2022
Roncatto12345, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Service garantie auto constantinchirita constantinchirita Buna ziua! Am o problema legata de repararea in garantie a unui produs mai exact,in data de 21.05.2011 am facut comanda de autoturism; ,achizitionarea ... (vezi toată discuția)
Bună seara. am achiziționat în leasing un autoturism kia sportage ... fanica84 fanica84 Bună seara. Am achiziționat în leasing un autoturism Kia sportage în ianuarie 2021 de atunci și pana în prezent s-a întors în service de 4 ori cu ... (vezi toată discuția)
Autoturism defect de cateva luni,in garantie care expira 45 zile.ce putem face? Cristianna Cristianna Buna ziua!Sotul meu a achizitionat in luna decembrie 2009 un autoturism nou in leasing.De cateva luni,masina nu mai functioneaza cum ar trebui,a fost dusa in ... (vezi toată discuția)