avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme autoturism nou cumparat.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme autoturism nou cumparat.

Buna ziua.
In data de 26.10.2020, am achizitionat un autoturism nou, marca KIA, de la reprezentanta KIA. In data de 28.03.2021, la pornirea autoturismului s-a auzit un zgomot strident, fapt ce m-a determinat sa opresc motorul si sa las masina in parcare. In data de 29.03.2021, am dus masina pe o platforma auto la sediul reperezentantei de unde a fost achizitionata masina. Nici pana astazi (05.05.2021) nu mi s-a comunicat, in mod clar ce defect are masina, ce piese au fost comandate si nici cat dureaza reparatia. La insistentele mele (telefonice), in functie de cu cine vorbeam mi se comunica alta piesa defecta. Intr-un final mi-au comunicat (telefonic) ca este o problema sensibila, masina avand un defect de fabricatie. In data de 20.04.2021, mi-au dat spre utilizare (pana la remedierea problemei) o alta masina. Intrebarile mele sunt:
1. ce pot face (legal) pentru rezolvarea problemei?
2. deoarece defectiunea s-a produs in primele 6 luni de la cumparare (în temeiul Legii nr. 449 din 12.11.2003 – republicată, privind vanzarea produselor şi garanţiile asociat acestora, (publicată în Monitorul Oficial nr. 247 din 06.05.2008), atunci, lipsa de conformitate apărută se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia), pot solicita a mi se da un alt autoturism nou, aceeasi marca si acelasi model?
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Maria kispal , utilizator 11:15, 17 Septembrie 2024
Bună seara,
In primul rand, orice mașină noua achiziționată beneficiaza de asistență rutieră, in caz de defecțiune (verificați condițiile din carnetul de garanție)
In al doilea rând, autoturismul trebuia dus în reprezentanta KIA
In al treilea rând, service-ul KIA trebuia să vă deschidă o comanda cu defectul reclamat și să va comunice daca defecțiunea reclamată face obiectul garantiei
Dacă aveți aceste documente, puteți sesiza protectia consumatorului pentru faptul că, unitatea service nu v-am rezolvat problema in termen de 15 zile de la data deschiderii comenzii de intrare în service.
Daca nu aveți aceste documente, solicitati-le de la service.
În același timp faceți reclamație la importatorul mărcii KIA in Romania.
In momentul da fata, nu puteți cere înlocuirea bunului, până nu faceți dovada că defecțiunea nu se poate remedia.
Succes!

Ultima modificare: Marți, 1 Iunie 2021
gi-jane2, moderator
Bună ziua.
Mulţumesc frumos pentru răspuns.
Precizez faptul că maşina a fost transportată pe platformă auto, la reprezentanţa KIA de unde a fost cumparată.
S-a deschis fisă de service, mi-au fost comunicate defecţiunile (la nenumăratele insistenţe, atât telefonice, cât şi în scris). Problema este că durează foarte mult (astăzi 01.06.2021, au trecut mai mult de 2 luni de când s-a constatat defecţiunea). Am sunat şi la importator, dar mi-au dat nişte răspunsuri, de am rămas .............. mască.
Toţi îmi spun că ei nu au nici-o vină, dar eu stau cu maşina în SERVICE din 29.03.2021.
Vă multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 1 Iunie 2021
artmir, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună seara,
Apelați la protecția consumatorului, punandu-le la dispoziție fisa de service și toate corespondentele avute în scris cu unitatea service. Orice problemă apărută în perioada de garanție trebuie rezolvată în termen de maxim 15 zile de la data deschiderii comenzii de service.
Studiați legea 449/2003, cap. III.
Succes!

artmir a scris:

Bună ziua.
Mulţumesc frumos pentru răspuns.
Precizez faptul că maşina a fost transportată pe platformă auto, la reprezentanţa KIA de unde a fost cumparată.
S-a deschis fisă de service, mi-au fost comunicate defecţiunile (la nenumăratele insistenţe, atât telefonice, cât şi în scris). Problema este că durează foarte mult (astăzi 01.06.2021, au trecut mai mult de 2 luni de când s-a constatat defecţiunea). Am sunat şi la importator, dar mi-au dat nişte răspunsuri, de am rămas .............. mască.
Toţi îmi spun că ei nu au nici-o vină, dar eu stau cu maşina în SERVICE din 29.03.2021.
Vă multumesc anticipat.

@artmir - imi poti spune te rog daca ANPC te a ajutat? Sau daca ai rezolvat cu Kia? Eu sunt in aceeasi situatie ca tine, cu masina in service de 2 luni si mecanicii nu gasesc problema. Multumesc
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Iunie 2022
Roncatto12345, utilizator
Și eu am pățit și mai mult de atât. Mașina anual a fost depistată cu câte o defecțiune. Anul trecut fiind al treilea an de garanție, mi-au ținut mașina patru luni în service Renault. Am dus-o cu o problemă minoră (sistem de încărcare telefon prin inducție) și s-a ajuns la defectarea computerului de bord plus multe alte piese care s-au defectat și trebuiau comandate din Franța, spuneau ei. A început pe partea electrică, tot una câte una s-a stricat, sistemul SOS al mașinii și mi s-a spus că bateria de la sos când colo era unitatea SOS. nu mi-a dat nicio garanție de prelungire, spunând că aceasta se vede că mi-a ținut patru luni în service mașina și pentru ce ,și se prelungește automat.Am trimis mail la protecția consumatorului și sa înregistrat cererea dar nu am primit nici un răspuns înapoi. Am sunat la reprezentanta renault București unde îmi spunea cei din service ca prin intermediul calculatorului ei se ocupa direct de mașina și nici un răspuns concret.Cum am spus după patru luni sa rezolvat dar tot nu e ok încă scârțâie. Noua luni am circulat din nou mâine am din nou verificarea anuala a mașini și sun curioasa ce o mai găsi. Dacă cineva are un sfat, o soluție rog sa îmi scrie în mesaj.Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Service garantie auto constantinchirita constantinchirita Buna ziua! Am o problema legata de repararea in garantie a unui produs mai exact,in data de 21.05.2011 am facut comanda de autoturism; ,achizitionarea ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. mi-am cumpărat o mașină nouă de la un dealer din ... Cata855 Cata855 Buna ziua. Mi-am cumpărat o mașină nouă de la un dealer din orașul în care locuiesc. Zilele trecute mașina nu a mai pornit și am sunat la reprezenta sa ... (vezi toată discuția)
Autoturism defect de cateva luni,in garantie care expira 45 zile.ce putem face? Cristianna Cristianna Buna ziua!Sotul meu a achizitionat in luna decembrie 2009 un autoturism nou in leasing.De cateva luni,masina nu mai functioneaza cum ar trebui,a fost dusa in ... (vezi toată discuția)