Buna ziua. Mi-am cumpărat o mașină nouă de la un dealer din orașul în care locuiesc. Zilele trecute mașina nu a mai pornit și am sunat la reprezenta sa le explic problema. Cei de la reprezenta mi-au spus ca trebuie sa aduc mașina pe platforma la ei. Întrebarea mea este dacă este datoria mea sa le duc mașina, sau ei trebuie sa asigure transportul pana la service ținând cont ca mașina este în garanție, mai sunt încă 5 ani de garanție. Mulțumesc.
Buna ziua,
In mod normal, in carnetul de garantie, ar trebui sa existe un numar de telefon de la asistenta rutiera, care asigura transportul pana la cea mai apropiata unitate reparatoare a retelei din care face parte marca autovehiculului pe care l-ati achizitionat. Daca defectiunea face obiectul garantiei, transportul este suportat de importator, iar daca nu face obiectul garantiei, transportul il veti suporta dumneavoastra. In situatia in care, unitatea reparatoare nu are un astfel de serviciu, veti duce masina pe platforma, iar daca defectiunea face obiectul garantiei, unitatea reparatoare are obligatia sa va achite contravaloarea transportului (OUG 140/2021, art. 12, alin. 2 si 3).
Succes si numai de bine!
Răspunsul celor de la reprezentanta a fost acesta.
Răspundere limitată
"În condițiile prezentei garanții, răspunderea Kia este limitată numai la repararea sau înlocuirea pieselor originale defecte ca materiale sau manoperă, de către un dealer autorizat Kia, la sediul acestuia și, în mod specific, nu include cheltuieli pentru sau relaționate cu transportul la dealer sau plata de despăgubiri pentru imposibilitatea utilizării vehiculului Kia pe durata reparațiilor care se efectuează în garanție." Poate fi răspunsul acesta peste OUG invocata de dvs? Mulțumesc