avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 377 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Angajatorul nu mi-a inmanat actele necesare pentru ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Angajatorul nu mi-a inmanat actele necesare pentru somaj, cum pot rezolva aceasta situatie?

am lucrat intr-o banca pana in data de 14.10.2011 cand s-au inchis agentii si noi am fost dati in somaj, dar nici pana la aceasta data nu am primit actele necesare pentru somaj
nu mi-a fost inmanata cartea de munca motivand ca este la scanat la Casa pensiilor din Bucuresti
am inteles ca a expirat termenul de inscriere la somaj, dar si termenul de depunere a dosarului
care sunt termenele legale pentru inscriere si depunere dosar la somaj?
decizia de concediere nu are specificata data incheierii contractului de munca adica 14.10.2011
am fost la somaj de 4 ori si nu am rezolvat absolut nimic daca nu am cartea de munca, decizia de concediere cu data expirarii preaviziului, adica data de 14.10.2011
de la resurse umane mi s-a spus ca trebuie sa fac eu cerere la Casa de pensii Bucuresti si pe propria mea raspundere sa-mi ridic cartea de munca
de la somaj mi-am spus ca nu eu trebuie sa fac cererea ca nu eu am depus cartea de munca la Casa de pensii ci angajatorul
ca angajatorul a stiu din data de 15.09.2011 ca disponibilizeaza personal si trebuia sa ceara cartile de munca pentru acestia
ce trebuie sa fac in aceasta situatie?
sunt disperata ca a trecut o luna de la expirarea preavizului si nu reusesc sa fac dosarul pentru somaj
am nevoie de indrumare pentru a rezolva aceasta situatie
multumesc mult
Maria
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:04, 16 Noiembrie 2011
Daca te tin nervii,X-( sa-i dai in judecata pe toti pe managerul general si pe cea de la resurse umane la pachet, ca nu si-au respectat indatoririle de serviciu.:strambatura:....asa cum cere legea privind disponibilizarile la somaj.
1. - Termenul de inregistrare la Agentia de Somaj este de 12 luni de la data concedierii.
- Dupa scurgerea celor 12 luni va pierdeti dreptul de a mai beneficia de indemnizatie de somaj.
- Indemnizatia de somaj o veti primi de la data inregistrarii.

2. Ce povestiti dvs. este tipic pentru functionarii din institutiile noastre de stat, nici unul nu ajuta ci numai dau vina pe alta institutie, tot de stat.

3. - Ca sa rezolvati problema eu va recomand sa mergeti la Casa de Pensii si sa solicitati o copie dupa carnetul de munca, autentificata de ei, sau sa va imprumute carnetul pentru o zi sa-l duceti la Agentia de Somaj.
- De asemenea solicitati angajatorului sa intocmeasca corect decizia de concediere (aici puteti sa cereti ajutorul si de la ITM).

4. - In ultima instanta puteti recurge si la a-l da in judecata pe angajator dar asta ia timp.
- Sper sa o rezolvati si fara instanta de judecata.

Multumesc mult pentru raspuns, dar eu sunt din Baia Mare si cartea de munca se afla la Bucuresti. Fosta mea directoarea a primit un mail acum o jumatate de ora de la resurse umane in care se specifica sa fac eu o cerere la casa de pensii Bucuresti ca sa primesc cartea de munca si sa ma angajez sa o depun tot eu pentru scanare. Deci eu din Baia Mare ca angajat, nu angajator, trebuie sa fac cerere si sa astept sa primesc cartea de munca si pe urma sa merg la Bucuresti sa o depun. E legal sa ridic eu cartea de munca daca nu am depus-o eu ci angajatorul? Angajatorul stia din 15 septembrie ca ne disponibilizeaza, de ce nu ne-a spus ca nu ne poate da el cartile si trebuie sa facem noi cerere? a trecut atata timp si noi suntem plimbati de la o institutie la alta.
De la angajator trebuia sa primiti atat
- decizia de incetare CIM cu data la care inceteaza acesta,
-adeverinta pentru perioada lucrata de 01.01.2011 pana la data incetarii cim pentru ca perioada respectiva nu se mai inscrie in carnetul de munca ( carnetele de munca nu se mai completeaza incepand cu 01.01.2011)
-carnetul de munca.
- adeverinta tip ceruta de somaj pentru ultimele 12 luni, de la toate locurile de munca in cazul in care ati lucrat in ultimele 12 luni la mai multe societati.

Avand in vedere ca acesta este la scanat puteti solicita o copie a lui de la Casa de Pensii.
in cazul in care decizia nu cuprinde datele necesare si nici adeverinta de vechime pentru perioada 01.01.2011 =14.10.2011 si adeverinta tip nu v-au fost eliberate puteti actiona in instanta angajatorul la Tribunalul Bucuresti
Ultima modificare: Marți, 15 Noiembrie 2011
adelaida_07, utilizator
maria1503:
1. Eu v-am recomandat o cale mai rapida de rezolvare a problemei.
2. Daca dvs. aveti alta cale mai comoda si mai buna o folositi pe aceea.
3. Sigur este, insa, ca noi, consultantii de pe forum, nu putem obliga pe angajator sa-si indeplinesca atributiile, aceasta o poate face numai instanta de judecata.
4. Prin judecata veti rezolva, poate, problema, partial, dar pregatiti-va cu rabdare si tutun pentru minim 2 ani de zile (primul termen va fi deja prin 2013).

Alte discuții în legătură

Itm amana eliberarea carnetului de munca catalinion84 catalinion84 Buna ziua ma confrunt cu urmatoarea problema: -pe 17 ianuarie 2011 mi-a incetat CIM de munca, in urma unui preaviz dat pe 27 decembrie si inregistrat pe 6 ... (vezi toată discuția)
Cum se poate beneficia de somaj mira1 mira1 Am o mare problema.Daca se poate sa ma ajute si pe mine cineva. Lucrez la o firma cu 10 angajati iar de curand 3 colegi au fost dati afara si mai urmeaza sa ... (vezi toată discuția)
Inregistrari in cartea de munca dupa data de 01.01.2011 do_ri do_ri Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu sfaturi referitoare la urmatorul caz: sunt angajata din octombrie 2010 pe o perioada determinata de 3 luni, adica acum ... (vezi toată discuția)