avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... repartizarea cheltuielilor de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

repartizarea cheltuielilor de reparatii

In blocul in care locuiesc s-a prins in buget printre altele si zugravirea scarilor.Pe fiecare scara sunt 17 ap cu 3 camere si 19 ap cu 2 camere.
Proprietarii ap cu 3 cam nu sunt de acord ca impartirea cheltuielilor aferente acestei lucrari cf hg 1588/2007 ( pe cota-parte indiviza pe motivul ca suprafata zugravita in dreptul fiecarui ap este egala).
As dori sa stiu si parerea altor persoane. Este contrar legii daca in acest caz cheltuielile vor fi impartite pe beneficiar?
Mentionez ca alte cheltuieli pt reparatii au fost impartite cf cpi aferente fiecarui ap.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 06:39, 25 Noiembrie 2011
Adica firma de salubrizare are contract incheiat cu firma de administrare si nu cu asociatia de proprietari? Nu cred. Verificati.
Poate ca firma de administrare (administratorul) a semnat contractul (impreuna cu presedintele asociatie, sau avand o imputernicire data de presedinte) cu acea firma de salubrizare, dar a semnat in numele asociatiei (ca reprezentant ala asociatiei) si nu in numele firmei de administrare.
Ca firma de administrare (administratorul) face platile catre firma de salubrizare, este firesc, dar o face din contul bancar al asociatiei si nu din contul firmei de administrare. Aceeasi firma de administrare face platile catre gaz, energie electrica, apa, agent termic... si nu cred ca face aceste plati din contul sau ci din contul asociatiei.
elga50 a scris:

Lucrarile de reparatii si intretinere a proprietatii comune se impart pe cota-parte indiviza, conform HG 1588/2007 (art.44), cu normele de aplicare a legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari.

Fiecare proprietar detine ca perete exterior apartamentului sau o cota-parte indiviza proportionala cu suprafata apartamentului, astfel incat cei cu apartamente de 3 camere au in proprietatea comuna o cota mai mare de proprietate decat cei cu 2 camere.

Repartizarea acestei cheltuieli poate fi facuta altfel decat in aceste norme numai daca toti proprietarii convin sa se imparta egal. Dar toti, ca daca unii vor sa se aplice legea, atunci conducerea asociatiei este tinuta sa respecte legea, altfel poate fi actionata in judecata de catre proprietarii care se simt nedreptatiti, teoretic.
Just ar fi sa se aplice legea, fara alte comentarii si pareri, asa cum fiecare din acesti oameni pretind tuturor, oricui si oriunde sa fie respectata legea.

Credeti ca o informare , afisata undeva la avizier sau intr-un loc cat mai vizibil, prin care locatarii sunt informati de decizia comitetului si ca aceasta contravine legii 230/2007 ar rezolva problema in vreo masura?
Afisarea la loc vizibil nu are ce sa strice, dar schimbarea lucrurilor vine din vointa proprietarilor.
Probabil ca cei cu 3 camere se vor supara, iar cei cu 2 camere se vor "lumina".
Oricum, legea trebuie cunoscuta de toti.

Dupa parerea mea, cea mai corecta atitudine este sa aplici legea corect ca sa nu se creeze precedente. Acestea sunt intotdeauna aducatoare de conflicte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata intretinere iliescudoina iliescudoina Doresc sa stiu daca sunt obligata la plata intretinerii in cazul in care am lipsit din locuinta 90 de zile si am comunicat ca voi lipsi , printr-o cerere ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil- plati cota parte indiviza. BaBaNu BaBaNu Salut, As dori sa ma informati cu privire la urmatoarele..daca e normal sau merge rezolvat si altfel. Bloc cu 1 scara , s-a infiintat asociatia de ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)