Buna seara! O persoana care s-a angajat la 1 ianuarie 2010 intr-o institutie publica a solicitat cartea de munca, dar i-a fost comunicat faptul ca nu mai exista carti de munca. Cum i se va calcula pensia, in cazul in care va ajunge la acea varsta? Unde se stocheaza informatiile despre unde, cat si cum a lucrat daca acesta informatii nu mai sunt trecute in cartea de munca? S-ar putea trezi vreodata ca nu poate demonstra ca a cotizat la fondul de pensie? Cum te poti feri de aceste neplaceri? Va multumesc!
Se poate demonstra activitatea acestuia:
- cu adeverinat de vechime eliberata de catre angajatir
- cu certificatul de stagiu de cotizare emis de Casa de Pensii
Salaraitul are dreptul sa solicite angajatorului o copie certificata de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa.
1. Incepand cu data de 01.04.2001 fiecare angajator emitea si transmitea declaratiile lunare nominale lapensii, sanatate si somaj unde se tine evidenta stagiilor de cotizare.
2. Dupa incetarea raporturilor de munca la un angajator fiecare persoana poate solicita de la acesta o adeverinta de vechime.
3. Orice persoana poate solicita (contra cost) de la Casa de Pensii o adeverinta cu stagiul de cotizare si astfel poate verifica toate perioadele in care a contribuit la pensie.
Calculul pensiei se va face pe baza declaratiilor facute de angajator, la Casa de Pensii si ITM (REVISAL). In mod sigur riscul acesta exista, insa este putin probabil sa se produca.
Carte de munca
crislor
am lucrat la o societate cu prorgam de 8 ore cu carte de munca , am mai lucrat o perioada de 4 ani si la alta firma cu program de 2 ore zilnic am avut stat de ... (vezi toată discuția)