Buna ziua,am un magazin de vanzare cu amanuntul.Doresc sa fac reduceri de pret la anumite articole.Am inteles ca trebuie sa vorbesc cu cei de la care am luat casa de marcat care sa-mi seteze posibilitatea de a scadea un anumit procent din pretul de vanzare al articolelor.
As dori sa stiu daca e corecta aceasta modalitate (de a bate in casa de ex un articol de 100 lei si o reducere de 20%).
Totodata as dori sa stiu cum se scade din valoarea stocului aceasta vanzare(se scade 100 sau 80).
Daca aveti o alta sugestie prin care se pot face reducerile v-as fi recunoscator.
Multumesc anticipat si scuze daca intrebarea pare puerila...insa nu sunt contabil :)
sa inteleg ca singura modalitate ramane cea cu procesul-verbal de reducere a pretului si stabilirea unui pret mai mic.
Ma intreb insa cum fac atatea magazine in perioada de reduceri...cand vin cu oferte de reduceri procentuale???
Depinde de metoda de evidenta a stocurilor pe care o au. Magazinele mari folosesc cu siguranta metoda cantitativ-valorica, ceea ce le permite ca preturile de vinzare sa difere.
Daca dvoastra folositi metoda valorica, atunci trebuie sa evidentiati reducerile de pret in Raportul de gestiune, astfel incit soldul acestuia sa fie egal cu marfa la pret de vinzare existenta in magazin.
revin cu o alta intrebare...este posibil sa folosesc functia de procent a casei de marcat si sa fac redusceri procentuale pentru anumiti clienti (nu toti),iar ulterior sa intocmesc procesele verbale de reducere de pret pentru articolele vandute astfel?
este legala o astfel de modalitate sau nu ?(incerc sa fac asta deoarece este mult mai atractiv pentru clienti o reducere procentuala,decat niste preturi stabilite dinainte)
Nu puteti. Reducerile se anunta, se acorda intr-o anumita perioada si tuturor clientilor,Sau emiteti carduri de fidelitate pentru clientii permanenti, daca va permiteti.