avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 439 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Cand inregistrez cheltuielile de constituire sau cum ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Cand inregistrez cheltuielile de constituire sau cum inregistrez aceste cheltuieli?

Buna ziua! Sper sa ma ajute cine cu niste informatii deoarece sunt la inceput de drum si am niste neclaritati.
Am o societate infiintata in 2006, neplatitoare de TVA, cu impozit pe profit , fara salariati si cu declaratie depusa la Finante de inactivitate. In septembrie 2008, am facut modificari in actul constitutiv, referitoare la schimbarea sediului social si transformarea din asociat unic, in 2 asociati. Pana in acest moment am depus la Finante declaratia 100 pe zero si declaratia pe proprie raspundere ca nu am activitate ( in loc de bilant). In luna octombrie 2008 vreau sa dau drumul la activitate.
Intrebarile mele sunt:
1. Cum ar trebui sa procedez cu cheltuielie de constituire din 2006 ( nu le-am inregistrat in contabilitate pana acum neavand activitate) . Le pot inregistra acum , o data cu inceperea activitatii, astfel incat sa le pot amortiza in timp?
2. Cheltuielile efectuate la Registrul comertului , in 2008, pentru modificarile survenite in actul constitutiv, le inregsitrez ca si cheltuieli de constituire si le amortizez, sau le inregistrez ca si cheltuieli cu taxe...
Trebuie intocmita balanta pentru aceste cheltuieli in luna in care s-au efectuat sau le pot inregistra in luna in care incep activitatea?
Sper sa aveti rabdarea suficienta pentru a-mi raspunde. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: florence_nann , utilizator 13:45, 18 Octombrie 2008
Cheltuielile de infiintare se pot inregistra si se datoreaza asociatilor, nu se supun amortizarii. Puteai sa faci aceasta operatiune si in 2006 chiar daca nu ai desfasurat activitate. Operatiunile privind inregistrarea unei societati nu reprezinta eercitarea obiectului de acitivtate pt care s-a infiintat societatea.
Dupa parerea mea ti-ai raspuns corect la cele doua probleme, cat priveste balanta fiind platitor de impozit pe profit vei face lunar balanta! =D>

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rezerva reevaluare gresita 2211ele 2211ele O societate platitoare de tva si-a construit in regie proprie un minihotel in anul 2007-2008. Administratorul nu a adus justificare pentru materialele ... (vezi toată discuția)
E nevoie de angajarea unui contabil? emilia73 emilia73 Societate comerciala fara activitate, fara angajati.Doar cu actele de consituire pana acum.Trebuie sa depuna acum, in aprilie declaratia 100 si declaratia ... (vezi toată discuția)
Contabilitate pentru firma nou infiintata fara activitate? raduvasile2 raduvasile2 Buna seara, Recent am infiintat o firma SRL neplatitoare de TVA eu fiind administrator unic si numai ce am ridicat certificatul de inregistrare al firmei si ... (vezi toată discuția)