ogra a scris:
In cadrul unei asociatii nu se pot intocmi gestiuni separate, fiindca de aceea ne am asociat si am semnat acordul de asociere.:-/:rtfm::closedtopic:
Orice persoana juridica isi poate intocmi atatea gestiuni cate are nevoie. Sunt mii de agenti economici carea au filiale, sucursale, puncte de lucru s.a.m.d. si ai chiar obligatia sa tina gestiunea pe fiecare din acestea chiar daca fac parte din aceeasi firma, au acelasi cod fiscal... Chiar si acolo unde-s toate intr-o curte, in cadrul aceleiasi persoane juridice, pot fi mai multe gestiuni, magazii cu gestiunea lor, casierii cu gestiunea lor, gestiunea depozitului, gestiunea magazinului ...
Daca vreti, cel mai corect este ca fiecare scara sa plateasca separat pentru lucrarile de reparatii aferente fiecareia. Daca am spus ca se poate si altfel, am facut-o pentru ca se poate, pentru ca este mai usor de gestionat, mai usor de suportat...
Dar, repet cel mai corect este sa se faca repartizare asa cum se spune "ca la farmacie", pentru ca legea se refera la posibilitatea sau imposibilitatea delimitarii proprietatii comune. Daca putem stabili clar faptul ca reparatia se face numai peretelui dintre doi proprietari, pai peretele este comun celor doi si nu blocului de alaturi.
Va dau un caz concret. S-a facut reparatia terasei unei scari (120 mil lei vechi) si se repartizeaza costul pe 7 scari care sunt 3 in acelasi bloc si 4 in alt bloc. Dupa doi ani blocul cu 4 scari de se desprinde din asociatie si-si face asociatie proprie. Peste un an fac si-acestia o reparatie costisitoare la terasa lor (180 mil lei). Cum o sa-i oblige pe cei din blocul celalalt (la care ei au platit terasa), sa plateasca, sa le repartizeze si lor din costul terasei (sau chiar a coloanei lor de apa)? Au gestiuni diferite, administratori diferiti, unii proprietari au vandut si-au aparut proprietari noi care nu au contribuit la nici o lucrare. Cum poti sa-l obligi pe proprietarul unui apartament din asociatia X sa plateasca o cota a unei reparatii din asociatia Y?