avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2066 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu

Buna seara, sunt un tanar medic rezident la un spital din bucuresti si am aflat de cateva zile ca o sa fiu obligat sa imi iau concediu de odihna in luna decembrie, precizez faptul ca mai am 17 zile de concediu pe acest an, intrebarea mea este : cum se poate ca angajatorul meu sa ma oblige sa imi iau concediu fara voia mea, este legal, scrie in codul muncii despre asa ceva, sau este un abuz sau o lacuna a noului cod al muncii, ....Va multumesc...asptept un raspuns...
Cel mai recent răspuns: adrian85 , utilizator 17:38, 2 Decembrie 2011
Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an,in cf. cu art.146(1)Codul Muncii,decembrie fiind ultima luna din an si avand inca 17 zile neefectuate,angajatorul in baza acestei reglementari v-a programat sa le efectuati acum.
Dar,daca nu doriti sa le efectuati in aceasta luna,cum angajatorul dvs. este un spital public din cate inteleg,puteti invoca prevederea art.125(7)din Contractul Colectiv de Munca la Nivel de Ramura sanitara,care precizeaza ca:
"In cazuri deosebite,la cererea argumentata a salariatului si cu acordul angajatorului si avizul organizatiei sindicale majoritare(SANITAS)concediul anual de odihna se poate amana pt. anul urmator,partial sau in parte. " si puteti solicita in conditiile mentionate mai sus ca cele 17 zile de co ramase restante pt. acest an,sa le efectuati pana la sfarsitul anului urmator.
Ultima modificare: Vineri, 2 Decembrie 2011
ContSters136493, utilizator