Conform listei documentelor necesare pentru obtinerea unui credit de investitii imobiliare in cadrul programului ?PRIMA CASA?, banca imi cere cea mai recenta Factura de telefon fix, inregistrata pe adresa de domiciliu/resedinta, in care pot fi identificate nr. de telefon, titularul postului telefonic si elementele principale ale adresei. Cum eu nu am un telefon fix, imi impune sa-mi instalez unul, daca vreau sa-mi accepte creditul.
Am sunat la sediul central Bucuresti, apoi la sucursala din Constanta, sa vad in ce conditii pot obtine o derogare de la aceasta conditie si imi spun ca nu se poate.
Nu inteleg de ce nu se poate... de ce ma obliga. Folosesc doua retele de telefonie mobila si nu consider necesara instalarea unui telefon fix, mai ales ca asta inseamna costuri suplimentare.
Sfatuiti-ma, va rog ce sa fac in acest sens.
Va multumesc!
PS: Banca spune ca e o conditie impusa de BNR, lucru care nu l-am auzit pana acum.
Ei se refera, mai bine zis ar trebui sa se refere la o factura de utilitati. Adica ar trebui sa fie ok si de gaz, de electricitate de exemplu. Eu personal nu am fix si nu am avut probleme de felul acesta.
In alta ordine de idei, daca ei asa solicita, asta e, nu iti plac conditiile lor, mergi la alta Banca si gata. Nu !?
Banca foloseste "numarul de telefon fix" pentru a obtine un scoring favorabil in privinta aprobarea creditului. Trebuie sa stiti ca foarte multe banci folesesc un sistem de scoring in care "posibilitate de contact cu client" (ex. tel mobil, fix, persoane de contact, email) face parte din scoringul total al clientului. Adica, in cazul mentionat aici eu cred ca un ofiter de credite a bifat SI "client are telefon fix" in sistem, si cererea a fost aprobata (ca un numar de telefon fix are un punctaj in calcularea scoringului).Chestie cu "asta cere BNR" este o minciune!