Am o firma de distributie, iar agentii mei, angajati, emit facturi pe un anumit termen. Am avut probleme fiindca unul a plecat si a lasat in urma facturi neachitate si restante pentru care trebuia el sa se zbata sa incaseze banii. Daca preavizul depaseste termenul facturii, as vrea sa am asigurata raspunderea salariatului ca nu va pleca pana nu isi va incheia datoriile sale in acest sens. As vrea sa adaug un aditional la contractele de munca si nu stiu pe ce baza si cum sa formulez.
Buna ziua!
la cei pe care ii aveti angajati faceti act aditional, iar pentru cei pe care ii angajati treceti in contract. E riscul dvs. problema cu plata la un anumit termen. V-ar fi mai usor daca ati incheia contreacte cu unitatile la care dati marfa si acolo prevedeti plata la un anumit termen, iar in caz de depasire plata penalitatilor. De ce nu apelati la un consilier juridic? Sunt multe de spus si va poate ajuta. Eu sunt consilier, am 2 specializari in dreptul muncii. Putem vorbi pe yahoo messanger in fiecare zi de la 7 la 15.30. Adresa mea de email este: roxana_flamind@hotmail.com
De ce sa fie responsabilitatea agentului neincasarea facturilor ? Acest agent este oricum penalizat o data pentru neincasate, nu? Pentru ca daca nu isi atinge obiectivul (care consta de obicei in vanzari si incasari), nu isi ia salariul maxim. Deci raspunde de 2 ori ? Neincasarea facturilor si aplicarea penalitatilor sunt responsabilitatea societatii. (nu agentul emite factura, ci societatea) Nu-i oropsiti mai mult decat sunt !
Teoretic, la expirarea termenului de previz decizia de incetare a activitatii trebuie intocmita. Se presupune ca legea pune la dispozitia angajatorului suficiente mijloace pentru recuperarea sumelor neincasate, daca se poate dovedi ca agentul a creat un prejudiciu. Cazul facturilor cu termen depasit este cel mai fericit. Ce te faci cand descoperi, dupa ce ti-a plecat agentul ca, de fapt, clientul nu exista, codul fiscal declarat la contabilitate este fals sau ca marfa nici nu a fost livrata clientului care apare pe lista de creante. Sunt lucruri care se intampla in distributie. Daca factura este acceptat, iar clientul confirma plata nici nu mai este nevoie de agent.
pentru domnu patron al firmei de distributie:
Nu credeti ca firma dumneaviastra beneficiaza de 100% profit, iar pierderile din piata sunt suportate de angajatii dumneavoastra?
Credeti ca este corect ca un salariat sa plateasca din salariul sau anumite sume pentru marfa expirata din piata , pentru facturile neincasate in termen de X zile, pentru pagubele de la masina(in cazul in care are asa ceva), pentru firme care dispar peste noapte etc?
da, din pdv al dumneavoastra n'are decat sa plateasca, dar eu i-as sfatui pe toti oamenii care fac aceasta meserie sa nu fie prosti si sa semneze acte aditionale sau contracte cu care sa se loveasca singuri. Romani nu fiti prosti si va lasati condusi de niste hoti care se numesc patroni. Pune-ti voi piciorul in prag daca au nevoie de voi. Luati exemplul celorlalte popoare care nu stau ca bizonii sa fie dusi de nas.
Daca esti fraie n'ai decat sa platesti pagubele lor, dar daca esti destept pleaca cat mai repede si da-i si in judecata pentru retinerile nejustificate din salar. Ca scrie in fisa postului, astea's prostii. Codul muncii art 270 alin 2 "salariatii nu raspund de pagubele provocate.....................si nici de pagubele care se incadreaza in riacul normal al serviciului."
Deci atentie ca astia sunt in stare sa va ia casa....
Cel mai bine ar fi ca, inainte de a livra marfa unui client, sa incheiati cu acesta un contract de vanzare cumparare sau de furnizare si atunci nu mai conteaza daca agentul pleaca sau nu de la firma inainte de a incasa factura. [addsig]